اقدام جدید اوبر برای افزایش امنیت سفر، بررسی وضعیت مستی مسافران

اقدام جدید اوبر برای افزایش امنیت سفر، بررسی وضعیت مستی مسافران

شرکت حمل و نقل هوشمند اوبر برای افزایش امنیت هرچه بیشتری سفر، وضعیت خستگی و مستی کاربران را با استفاده از تلفن همراه آنها بررسی خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، اوبر که در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه به اشتراک گذاری مسیر به حساب می‌آید، از زمان شروع فعالیت خود در سال 2009 میلادی با چالش‌های زیادی مواجه شده است. زد و خورد با مشتریان، رسوایی‌های اخلاقی و تصادف‌های متعدد که بعضی از آنها به مرگ منجر شدند، بعضی از این موارد هستند.

عامل اصلی در بروز بعضی از این مشکلات، رانندگان بودند. به همین دلیل اوبر برای به حداقل رساندن این قبیل اتفاقات تلخ، در فرآیندهای استخدام راننده، حساسیت بیشتری به خرج داد و سابقه کیفری و جنایی آنها را با حساسیت بیشتری کنترل می‌کند.

اکنون علاوه بر رانندگان، شرکت اوبر تصمیم گرفته است که مسافران خود را نیز کنترل کند. در این راستا، به لطف الگوریتم‌های کامپیوتری و یادگیری ماشینی، اوبر می‌تواند وضعیت هوشیاری، مستی و خستگی فرد تماس گیرنده را تشخیص دهد. اوبر اعلام کرده است که با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و مقایسه داده‌های مرتبط با درخواست سفر کنونی و داده‌های سفرهای پیشین، این شرکت وضعیت کاربر را تا حدی پیش بینی خواهد کرد.

اقدام جدید اوبر برای افزایش امنیت سفر، بررسی وضعیت مستی مسافران

در این بررسی متغیرهایی مانند اشتباهات نوشتاری، زمان صرف شده برای درخواست سفر و حتی دقت کاربر در استفاده از المان‌های رابط کاربری اپلیکیشن در نظر گرفته می‌شود و در صورت مشکوک بودن وضعیت مسافر، این موضوع به راننده اطلاع داده خواهد شد.

برای جمع آوری داده‌هاف اوبر قصد دارد از حسگرهای حرکتی، سنسورهای تشخیص دهنده زاویه، GPS و سنسورهای لمسی موجود در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند کاربران استفاده کند. این داده‌ها برای استخراج اطلاعات دیگری از جمله زاویه‌ای که کاربر دستگاه خود را نگه داشته است یا سرعت حرکت کاربر نیز به کار می‌رود.

اوبر در این رابطه اعلام کرد، اگرچه اطلاع از وضعیت خستگی یا مستی مسافران نمی‌تواند به طور کامل مانع از بروز درگیری یا اتفاقات دیگر شود، اما به این شرکت کمک می‌کند که با ارسال یک راننده با تجربه‌تر احتمال وقوع مشکلات را کاهی دهد.

مشخص نیست که تحقیق روی این تکنولوژی در چه مرحله‌ای است و دقت آن چقدر خواهد بود، اما قطعا با گذشت زمان و پیشرفت‌های بیشتر می‌توان به نقش مثبت آن امیدوار بود.

    نظرات