احتمال همکاری واتساپ و مایکروسافت

احتمال همکاری واتساپ و مایکروسافت

ظاهرا مایکروسافت برای طراحی اپلیکیشن یونیورسال جدیدی برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز با واتساپ همکاری می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، واتساپ در ویندوز فون ۱۰، یکی از آخرین اپلیکیشن‌های پلتفرم موبایل مایکروسافت است که هنوز هم بروزرسانی می‌شود. این اپلیکیشن با استفاده از پلتفرم سیلورلایت توسعه داده شده است. این پلتفرم برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های ویندوزفون ۸/۱ در سال ۲۰۱۴ مورد استفاده قرار می‌گرفت، این بدان معنا است که این اپلیکیشن در ابزارهای متکی به نسخه‌های متفاوت ویندوز 10 قابل استفاده نیست.

بنابراین در صورتی که دیواس مایکروسافت موسوم به آندرومدا بالاخره عرضه شود، اپلیکیشن فعلی واتساپ روی این دستگاه اجرا نخواهد شد. این در شرایطی است که دستگاه‌های قابل حملی نظیر آندرومدا شدیدا به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند واتساپ نیاز دارند.

ظاهرا ردموندی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند و در حال همکاری با واتساپ هستند تا نسخه‌ سیلورلایت واتساپ را به یک اپلیکیشن یونیورسال برای تمام پلتفرم‌های ویندوز تبدیل کنند. قرار است برای رابط کاربری این اپلیکیشن از طراحی موسوم به فلوئنت دیزاین مایکروسافت استفاده شود.

احتمال همکاری واتساپ و مایکروسافت

همکاری مایکروسافت و واتساپ

به نظر می‌رسد که همکاری نزدیکی میان مایکروسافت و واتساپ (یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک) در جریان است تا این اپلیکیشن پیام‌رسان به یک اپلیکیشن یونیورسال تبدیل شود و امکان استفاده از آن در تمام ابزارهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ وجود داشته باشد.

البته نمی‌توان صرفا با استناد به این اخبار تایید نشده، بطور قطعی در مورد همکاری این دو شرکت صحبت کرد، اما حداقل می‌توان گفت که این دو شرکت چنین ایده‌ای را در سر دارند.

با توجه به تصاویر مفهومی که منتشر شده‌اند به نظر می‌رسد اپلیکیشن یونیورسال واتساپ، کارکردهای نسخه ویندوزفون واتساپ را با اپلیکیشن فعلی آن برای ویندوز ۱۰ دسکتاپ ترکیب خواهد کرد. اپلیکیشن یونیورسال واتساپ در ویندوز ۱۰ دسکتاپ نقش رابطی ایفا خواهد کرد که قادر است به اپلیکیشن واتساپ در گوشی‌های اندروید یا آیفون متصل شود. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود پیام‌ها را با کامپیوتر شخصی ارسال و دریافت کنند.

احتمال همکاری واتساپ و مایکروسافت

همچنین این اپلیکیشن یونیورسال قادر خواهد بود نقش یک اپ اصلی را برای ویندوز ۱۰ ایفا کند و قابلیت‌های ارتباطی خود را در اختیار کاربران قرار دهد. توانایی‌های ارتباطی برای پلتفرم اندرومدای مایکروسافت امری ضروری و حیاتی خواهند بود و احتمالا یکی از دلایل مایکروسافت با واتساپ نیز همین است تا نسخه‌ جدید این اپلیکیشن را برای ویندوز ارائه دهند.

وب‌سایت ویندوز سنترال از مایکروسافت تقاضا کرد که در این خصوص توضیح دهید، این شرکت در پاسخ گفت: مایکروسافت پاسخی برای شایعات ندارد.

اگرچه تصاویر مفهومی تحت نظارت مایکروسافت منتشر شده‌اند؛ اما نمی‌توان آنها را به عنوان یک دلیل قطعی در مورد انتشار چنین اپلیکیشنی در مایکروسافت استور دانست، اما در هر حال به‌ نظر می‌رسد ردموندی‌ها فکرهایی در سر دارند.

    نظرات