نگاهی به فعالیت سیمرغ تجارت در سال ۹۸ و اهدافش برای ۹۹ به بهانه تغییر رویکرد این شرکت
در حوزه کیفپول الکترونیکی، آنقدر پررنگ بود که با وجود تغییر رویکرد جدی این شرکت جهت ارائه ارزش افزوده در خدمات بانکی و پرداخت، هنوز هم احتمالا بسیاری از ما با شنیدن نام سیمرغ تجارت، کیف پول الکترونیکی در ذهنمان تداعی میشود. به صورت کلی به این فکر کردیم که چه کسبوکاری میتوانیم داشته باشیم تا نقش مثبتتری برای بانک تجارت ایفا کنیم.» او در ادامه به خدماتی که این شرکت با هدف خلق ارزشافزوده برای مشتریان بانک تجارت ارائه میدهد، اشاره کرد و گفت: «در حوزه کارت، بیشتر تمرکز ما در حوزه کارتهای بانکی است. آجدانی درباره فعالیت این شرکت در حوزه کارت هدیه گفت: «در برای مثال یکی از مشکلات ارائه کارتهای هدیه این بود که صدور آن در شعبه به طول میانجامید. علاوه بر این مدل، تحویل غیرحضوری کارتهای هدیه را هم در نظر گرفتهایم و کارهای فنی آن در حال انجام است.» سرویسی را برای توریستها فراهم کردیم تا بتوانند به دور از دغدغهها و خطرات استفاده از پول نقد، به راحتی از شبکه پرداخت الکترونیکی کشور استفاده کنند که از این سرویس نیز تا پایان سال رونمایی میکنیم. سیمرغ تجارت در راستای ارائه جزئیات بیشتر درباره این محصول در خصوص فرآیند دریافت و شارژ کردن این کارتها گفت: «وقتی یک درخواست برای ارائه توریستکارت به یک توریست برای احراز هویت و فعال کردن کارت باید به یکی از شعب بانک تجارت که ما اعلام کردهایم افراد یا مجموعههای زیادی به بانک تجارت مراجعه میکردند و میگفتند میخواهیم در حوزه توریستکارت فعالیت کنیم اما وقتی با آنها صحبت میکردیم، هر کدام یک نوع نگاه داشتند و البته نیازها و خواستههای گوناگون. جمعبندی این بود که نمیتوانیم برای هر شرکت یا مجموعه یک سرویس ارائه دهیم و این کار اقتصادی هم نیست. آجدانی در پاسخ به این سوال که چرا یک کسبوکار در بین سایر رقبا، باید به سراغ توریستکارت تجارت بیاید، گفت: «از منظر مشتری نهایی یا همان توریست خیلی تفاوتی در اینکه چه بانکی پشت کارت است، وجود ندارد. در نهایت یک کارت بانکی در اختیار فرد قرار میگیرد و خدمت نهایی نیز یکسان است ولی در همین جا یک نکته مهم وجود دارد؛ بانک تجارت در خیلی از پورتهای ورودی و خروجی کشور مثل فرودگاه بینالمللی امام خمینی شعبه دارد و این موضوع، به توریست کمک میکند تا موضوع احراز هویت حضوری اولیه با دسترسی بهتری انجام شود. همانطور که اگر توریست پول نقد داشته باشد و بخواهد از کشور خارج شود به صرافی میرود و آن پول نقد ریالی را تبدیل به یورو میکند، در این حالت نیز همینطور است و در صرافی فقط به جای ارائه پول نقد، کارت خود را روی دستگاه کارتخوان میکشد و معادل پول موجود در کارت، یورو میگیرد. فرایندی که آجدانی تشریح کرد، هر چند ارزش افزوده قابل توجهی برای شرکتهای فعال در حوزه توریست ایجاد میکند ولی از لحاظ تجربه کاربری این خدمت برای توریست و بازیگران خیلی خوشایند نیست. ما کارت را تحویل توریست میدهیم اما مجبوریم بگوییم به شعبه برود تا احراز هویت شود و این مسالهساز است، چراکه هر شعبهای این کار را انجام نمیدهد. با این حال میدانیم که راههای سادهتری برای احراز هویت هست اما قبولاندن آن به نهادهای ذیربط در حال حاضر کار سختی است. یکی دیگر از حوزههای فعالیت سیمرغ تجارت بحث کارت هدیه آجدانی به برنامههای این شرکت برای کارت هدیه اشاره کرد و گفت: «در این حوزه کارت هدیه را نیز دنبال کردیم به این صورت که فرد اینترنتی سفارش دهد تا در جایی مدیرعامل سیمرغ تجارت در ادامه گفت: «در گذشته میگفتند کارت هدیه منبع ارزان قیمت است و بانک برای آن سود نمیدهد. به تازگی هم بانکها به این موضوع رو آوردهاند که بابت ارائه کارت هدیه از افراد، کارمزد دریافت کنند. در این مدلهای غیرحضوری ما ارائه کارت هدیه را برای بانک بهصرفه کردیم.» دیگر حوزه فعالیت سیمرغ تجارت، موبایل اپلیکیشن است. آجدانی به دیگر خدمت این شرکت که همان کیفپول آنلاین است اشاره کرد و گفت: «نگاه ما این نیست که در این اپلیکیشن، تنها بستر پرداخت صرفا کیفپول باشد بنابراین امکانات دیگر مانند برداشت مستقیم از حساب را هم به آن اضافه میکنیم. بیشتر نگاه ما این است که یک پیشخوان خدمات همراه که بتوانیم سرویسهای مختلف را به کاربر ارائه دهیم داشته باشیم و به نوعی اپلیکیشن ارزشافزوده بانک تجارت را در اختیار کاربر قرار دهیم. حقیقت این است که بانک تجارت موبایل بانک دارد و خیلی از این خدمات را نمیتوان در موبایل بانک ارائه کرد.» او در پاسخ به این سوال که درنهایت قرار است اپلیکیشن ست، به چه جایی برسد، گفت: «در حوزه اپلیکیشن، هر خدمتی که ارائه کنیم یا یکی قبل از ما ارائه داده یا بعد از آن ارائه میدهد. مساله این است که بعضی اپلیکیشنها حتی آنها که خیلی بزرگ هستند تمرکز زیادی در حوزه جذب و نگهداشت میکنند و سعی میکنند کاربر را نگه دارند اما این کار، نتیجه خوبی ندارد. او ادامه داد: «علاوه بر این ما تصفیه آنلاین را برای حسابهای بانک تجارت به خصوص با هدف ارائه خدمت به تاکسیهای آنلاین در نظر گرفتهایم. همچنین یک پنل سازمانی آماده کردیم و به شرکتها و نهادهایی که با بانک تجارت کار میکنند ارائه میکنیم.
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات