اشتغال 1/7 میلیون نفر در اروپا به واسطه اپل و محصولات آن

اشتغال 1/7 میلیون نفر در اروپا به واسطه اپل و محصولات آن

اخیرا وب‌سایت اپل اعلام کرد در حال حاضر بیش از ۱/۷ میلیون شغل به واسطه اپل و محصولات این کمپانی در اروپا ایجاد شده است. اپل در این خبر ابراز امیدواری کرد که این رقم حتی بیشتر نیز بشود.

به گزارش اکوسیستم، این مشاغل که در سراسر قاره اروپا پراکنده هستند، شامل ۲۲ هزار کارمند اپل، ۱۷۰ هزار شغل ایجاد شده از طریق تامین کنندگان و ۱/۵۷ میلیون شغل ایجاد شده به واسطه اپلیکیشن‌ها می‌شوند.

در بین کشورهای اروپایی، انگلیس علیرغم گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص اثرات منفی خروج از اتحادیه اروپا بر صنعت تکنولوژی این کشور مطرح شد، بیشترین سهم را از کسب و کار اپل داشته است. این شرکت آمریکایی اعلام کرد بیش از 6 هزار نیرو در انگلستان دارد و 291 هزار شغل نیز توسط اکوسیستم اپ در این کشور به وجود آمده است.

اشتغال 1/7 میلیون نفر در اروپا به واسطه اپل و محصولات آن

22 هزار کارمند اپل که در اروپا شاغل هستند، در خدمات متفاوتی از کار در خرده فروشی های اپل گرفته تا مهندسی آیفون و آیپد که در این خرده فروشی‌ها به دست مشتریان می‌رسند، ایفای نقش می‌کنند. گفتنی است در حال حاضر ۱۱۲ فروشگاه در ۱۰ کشور اروپایی مشغول فعالیت هستند که هر کدام از آنها علاوه بر نیروهای سازمانی اپل، افرادی دیگری را نیز استخدام کرده‌اند.

وب‌سایت اپل اعلام کرد که تعداد پرسنل این شرکت در اروپا از سال 2000 میلادی تا کنون 1500 درصد رشد داشته است، این رقم در نوع خود تحسین برانگیز است. همچنین این وب‌سایت اشاره‌ای دقیقی نیز به تعداد تامین کنندگان و اقتصاد اپلیکیشن‌های خود داشته است که در واقع میزان اشتغالزایی این کمپانی از سال ۲۰۰۸ میلادی (همزمان با راه اندازی اپ استور برای آیفون) را نمایش می‌دهد.

این اطلاعات در صفحه جدیدی منتشر شده است که اپل برای به تصویر کشیدن تاثیر فعالیت‌های این شرکت روی اقتصاد جهانی، چندی پیش آن را راه اندازی کرد. در این صفحه ذکر شده است که اپل سال گذشته ۱۰ میلیارد یورو را به واسطه ۴۳۰۰ تامین کننده خود در اروپا خرج کرده است و از زمان راه اندازی اپ استور در سال ۲۰۰۸ میلادی توسعه دهندگان اروپایی بیش از ۲۰ میلیارد یورو در سراسر دنیا درآمد داشته‌اند.

    نظرات