هشتمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود

هشتمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود

برقراری تعاملات علمی برای توسعه و گسترش فعالیت‌های پژوهشی و همکاری‌های بین‌رشته‌ای هدف از برپایی این رویداد است. این همایش بین‏المللی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فروردین ماه سال آینده توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در این همایش مباحث علمی و پژوهشی در قالب سخنرانی و میزگرد‏های علمی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات به صورت سخنرانی و پوستر مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

عصب ‌شناسی شناختی، روان شناسی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، زبان‌شناسی شناختی، فلسفه ذهن، هوش مصنوعی، مدل‌سازی شناختی، بازتوانی شناختی، عصب‌شناسی بالینی، شناخت اجتماعی، ارزیابی شناختی، علوم شناختی و رسانه، علوم شناختی و طراحی و خلاقیت از محورهای این رویداد علمی عنوان شده است.

علی‌رضا مرادی رییس این همایش معتقد است: برگزاری این همایش علمی با حضور فرهیختگان، صاحب‌نظران برجسته داخلی و خارجی و نیز جوانان محقق و دانشجویان  فرصتی را فراهم می‌کند تا دستاوردهای ارزشمند علمی از پژوهش‌های بنیادی یا مطالعات کاربردی در قالب محورهای همایش در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

مرادی همچنین می‌گوید: علوم شناختی شاهراه تلاقی علوم اعصاب، شاخه‌های مختلف پزشکی از جمله تصویربرداری مغزی، روانپزشکی، پزشکی سالمندان و علوم مهندسی و رایانه، زبان‌شناسی شناختی، فلسفه ذهن، آموزش و پرورش شناختی، روانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی است و از این رو فرصتی است تا طیف وسیعی از متخصصان رشته‌های مذکور به بحث و تبادل نظر و نقد و بررسی یافته‏های علمی بپردازند.

این همایش توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه سال آینده  با مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، دانشگاه شهید بهشتی و نیز همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی مختلف کشور برگزار می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات