توسعه سامانه های تامین مالی و سرمایه گذاری در معاونت علمی و فناوری

توسعه سامانه های تامین مالی و سرمایه گذاری در معاونت علمی و فناوری


حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری با سیاست توسعه تامین مالی و سرمایه گذاری در زیست بوم دانش بنیان، خلاق و فناور شکل گرفت.  یکی از برنامه های این دفتر حمایت از سامانه های تامین مالی و سرمایه گذاری است که در راه تسهیل فرآیند جذب سرمایه برای کسب و کار های نوپا (استارتاپ ها) یاری دهنده است. در این راستا به منظور پیاده‌سازی سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری ، مراسم رونمایی از سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن به عنوان اولین کارگزار تامین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته در روز سه‌شنبه ۱۱ دی ماه ۹۷ برگزار شد و تفاهم نامه همکاری میان گروه پیشگامان کارآفرینی کارن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

از آن زمان تا به حال تعداد کارآفرین های ثبت  شده در سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن کراد ۲۷۲۵، تعداد سرمایه گذاران ثبت شده ۹۲۲ بوده است که از بین آنها ۶۹۸ سرمایه گذار تایید شده اند. همچنین تعداد طرح های ثبت  شده ۸۹۶ بوده که از میان آنها ۶۴۴ طرح تایید شده و بر اساس ارزیابی ها برای سرمایه گذاری آماده در نظر گرفته شده اند. همچنین از بین ۳۹۵ مربی ثبت شده در سامانه کارن کراد ۷۰ مربی تایید شده اند. کارن تا به حال ۳۰ رویداد شبکه سازی و سرمایه گذاری با هدف تامین مالی برای استارتاپ ها و ۷۰ کارگاه آموزشی برگزار کرده است و در نتیجه همه این فرآیند ها ۶۷ سرمایه گذاری موفق صورت گرفته است که مجموع مبلغ طرح های سرمایه گذاری شده بیش از  سیصد میلیارد ریال بوده است.

سامانه تامین مالی و سرمایه­ گذاری از طریق ارزیابی های متعدد، مشاوره های مالی، حقوقی و تخصصی کارآفرینان را در مسیر تکمیل ایده کارآفرینانه و خلق یک کسب و کار موفق یاری می کند و بعد از بدست آوردن بلوغ به سرمایه گذار های حقیقی و حقوقی خبره معرفی می کند. ضمنا به تازگی تفاهم ­نامه ه­ایی با گروه نوآوری مالی پارس جهت راه ­اندازی و ارتقای سامانه تامین مالی پارس فاندینگ منعقد شده است.

شایان ذکر است شرکت­ های گروه پیشگامان کارآفرینی کارن و گروه نوآوری مالی پارس در شهریور ماه سال جاری برای اولین بار جزو ۴ شرکتی قرار گرفتند که موفق به اخذ موافقت اصولی تامین مالی جمعی مبتنی بر مدل مشارکت از شرکت فرابورس ایران شده­ اند.

معاونت علمی و فناوری حامی کارگزاران حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری بوده و امیدوار است این حمایت ها موجب تامین مالی سریعتر شرکت های استارتاپ و دانش بنیان و رونق و توسعه بیشتر این زیست ­بوم شود.


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات