ادغام وردپرس و سرویس مدیریت محتوا آتاویست

ادغام وردپرس و سرویس مدیریت محتوا آتاویست

مالک وردپرس، سرویس مدیریت محتوا آتاویست (Atavist) را به مالکیت خود درآورد. این سرویس مدیریت محتوا امکان فروش حق عضویت را برای کاربران فراهم می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، شرکت اتوماتیک در زمینه خدمات توسعه وب فعالیت می‌کند و سرویس‌های متنوعی از جمله ووکامرس (WooCommerce)، سیمپل‌نوت (Simplenote)، وردپرس (Wordpress.com)، لانگ‌ریدز (Longreads) و بسیاری سرویس‌های محتوایی و انتشاراتی دیگر را تحت مالکیت خود دارد. اکنون این شرکت تصمیم گرفته است که وب‌سایت مدیریت محتوای آتاویست را نیز به زیرمجموعه‌‌های خود اضافه کند.

اصلی‌ترین فعالیت Atavist مهیا کردن امکانات سیستم مدیریت محتوا برای وبلاگ‌نویس‌های مستقل و نویسندگان است. کاربران آتاویست با ثبت نام در این سرویس به راحتی قادرند محتوای خود را بنویسند و با انواع فایل‌های رسانه‌ای در اینترنت منتشر کنند. به عبارت دیگر، Atavist را می‌توان یک سرویس وبلاگ‌دهی فوق پیشرفته نامید. اگرچه در نگاه اول شاید خدمات این سرویس چندان خاص و درخور توجه به نظر نمی‌رسد، اما نکته اصلی این است که این شرکت امکان ساخت درگاه‌های پرداخت و فروش حق عضویت نیز به مؤلفان می‌دهد.

از طرفی اکثر نویسندگان زمان کافی برای سروکله زدن با موارد فنی وب‌سایت‌ها را ندارند، به همین دلیل وب‌سایت‌هایی مانند آتاویست بخش عمده کارها را انجام می‌دهند و نویسندگان تنها باید روی متن تمرکز کنند.

همچنین Atavist یک بخش انتشاراتی به نام مجله آتاویست (Atavist Magazine) دارد که به کمپانی اتوماتیک خواهد پیوست. تاکنون مشخص نشده است که این بخش انتشاراتی به زیرمجموعه‌ای از لانگ‌ریدز تبدیل خواهد شد یا به طور مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مالک وردپرس سرویس مدیریت محتوا آتاویست را خرید

پس از نهایی شدن این خرید، سیستم مدیریت محتوای آتاویست دیگر به فعالیت ادامه نخواهد داد و با پلتفرم وردپرس یکپارچه می‌شود. این موضوع خبر خوبی برای کاربران Atavist است، زیرا که سیستم مدیریت محتوای وردپرس پایداری بیشتری دارد. از طرفی این ادقام نشان می‌دهد که شرکت اتوماتیک به دنبال پیاده کردن پلتفرم‌های فروش اشتراک و کسب درآمد مؤلفان از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها است. بسیاری از آنها نسخه‌ متن‌ باز این سیستم را روی هاست‌های اختصاصی خود نصب می‌کنند و بسیاری از بزرگان اینترنت از جمله تک کرانچ از سرویس میزبانی Wordpres.com برای وب‌سایت خود بهره می‌برند.

در حال حاضر ۳۰ درصد از وب‌سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند. از آنجا که وب‌سایت مدیوم که یکی از پلتفرم‌های مشابه آتاویست است، به‌تازگی برنامه‌‌ فروش اشتراک خود را لغو کرد، خبر پیاده سازی سیستم‌های فروش اشتراک در وردپرس دات کام برای مولفان این حوزه بسیار خرسند کننده است. در نتیجه این ادغام، کمپانی اتوماتیک می‌تواند سیستم‌های پرداخت اشتراک را برای ناشران مختلف پیاده‌سازی کند و به این ترتیب محتوای خالص بدون مزاحمت تبلیغات را به کاربران ارائه دهد.

    نظرات