فیسبوک بعد از 6 سال ارزش اینستاگرام را به 100 میلیارد دلار رساند

فیسبوک بعد از 6 سال ارزش اینستاگرام را به 100 میلیارد دلار رساند

6 سال پیش فیسبوک اقدام به خرید اینستاگرام کرد، اکنون به نظر می‌رسد که این خرید موفقیت آمیز بوده است، زیرا ارزش این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو به 100 میلیارد دلار رسید.

به گزارش اکوسیستم، فیسبوک در سال 2012 میلادی شبکه اجتماعی اینستاگرام را تنها با پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار به مالکیت خود درآورد، اکنون ارزش این برند به 100 میلیارد دلار رسیده است.

چندی پیش اخباری در مورد افزایش محدودیت زمانی ویدیوهای اینستاگرام منتشر شد که بالاخره هفته پیش، مدیران این شبکه اجتماعی خبر افزایش محدودیت ویدیوهای را تایید کردند. کوین سیستروم (مدیرعامل اینستاگرام) در نشستی به طور رسمی از IGTV رونمایی کرد. این سرویس جدید، پلتفرمی برای میزبانی ویدیو است که کاربران می‌توانند ویدیوهای خود را تا سقف یک ساعت در آن به اشتراک بگذارند.

فیسبوک بعد از 6 سال ارزش اینستاگرام را به 100 میلیارد دلار رساند

همزمان با رونمایی از این پلتفرم جدید، اینستاگرام اعلام کرد که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد، آماری فوق‌العاده برای این شبکه اجتماعی که طی 8 سال بدست آمده و با سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است. در این زمان کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که فعالیت‌های اینستاگرام و آمار کاربران این شبکه اجتماعی باعث می‌شود که این پلتفرم تا پایان سال آینده میلادی ارزشی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که شرکت مادر این شبکه اجتماعی یعنی فیسبوک در چند ماه اخیر شرایط مطلوبی را نداشته است و با مشکلاتی از قبیل لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر خود مواجه بود. این مشکلات تا جایی پیش رفت که مارک زاکربرگ (مدیرعامل) مجبور شد در برابر اعضای کنگره آمریکا و پارلمان اروپا حاضر شود و به پرسش‌های نمایندگان و سیاستمداران پاسخ دهد.

فیسبوک بعد از 6 سال ارزش اینستاگرام را به 100 میلیارد دلار رساند

در میان این مشکلات، افزایش تعداد کاربران و ارزش پلتفرم اجتماعی دیگر این شرکت، می‌تواند خبر خوبی باشد و تا حدی نگرانی‌های فیسبوک را کاهش دهد. براساس اخبار منتشر شده، افزایش تعداد کاربران با روند صعودی ادامه دارد و چنانچه تغییری در این روند به وجود نیاید، طی ۵ سال آینده اینستاگرام ۲ میلیارد کاربر فعال خواهد داشت.

    نظرات