«کمیته‌های متناظر» حمل‌ونقل تاسیس می‌شود

«کمیته‌های متناظر» حمل‌ونقل تاسیس می‌شود

با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان ، لازم است که تمامی کشورهای عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن‌ها ایجاد کنند. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد، برای این موضوع فراخوان اعلام کردند.

کمیته فنی متناظر ( ISIRI/ TC ۲۰۴ ) با عنوان «سیستم های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر( ISIRI/ TC ۲۴۱ ) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آنها دعوت به عمل آورده است.

استاندارد سازی سیستم های اطلاعاتی ، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی ، از جمله جنبه های بین مدلی و چند حالته آن ، اطلاعات مسافر ، مدیریت ترافیک ، حمل و نقل عمومی ، حمل و نقل تجاری ، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم های حمل و نقل هوشمند ( ITS ) از دامنه‌های کاری این کمیته خواهد بود.

پذیرش از ۲۳ دی ماه سال جاری آغاز شده است و تا ۱۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند فرم عضویت را از این‌جا دریافت به پس از تکمیل، به نشانی sh.khodamoradi@sat.isti.ir ارسال کنند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط :

دستگاه کمک ناوبری «ایران‌ساخت» می‌شود

پژوهشگران برای حضور در دوره‌های مطالعاتی حمایت دریافت می‌کنند

تشریح فعالیت‌های ستاد توسعه فن‌آوری‌ حمل و نقل پیشرفته

جدیدترین تولیدات مرتبط با صنعت جایگاه سوخت عرضه می‌شود



لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات