چگونه مردم را در مورد پویش خود هیجان‌زده کنیم؟

چگونه مردم را در مورد پویش خود هیجان‌زده کنیم؟

تا چند سال پیش اگر می‌خواستید یک کسب و کار جدید را شروع کنید چاره‌ای نداشتید جز اینکه خودتان سرمایه‌گذاری کرده و امیدوار باشید که دوستی سخاوتمند یا یکی از آشنایان تمایل داشته باشد که سرمایه‌اش را در اختیار شما قرار دهد.

اکنون با بهره‌گیری از ابزار تامین مالی جمعی نه تنها در جمع‌آوری پول برای ایده بلکه برای ایجاد هیجان عمومی و ایجاد یک جامعه از حامیان دست پیدا می‌کنید و از طرفی تامین مالی جمعی برای همه کسانی است که دسترسی آسان به سرمایه را برای پروژه‌های خود ندارند. تامین مالی جمعی به عنوان یک جریان قدرتمند این قابلیت را دارد که ماهیت مردمی را برای هنرهای جدید کسب و کارهای فناورانه و رخدادهای محلی گسترش دهد.

به عنوان مثال شما طرح فوق‌العاده‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌اید، اکنون چگونه می‌توانید توجه مردم را به سمت پویش خود جذب کرده و مشارکت‌شان را به دست آورید؟ اتصال به حامیان اولیه، اولین راه‌حل شما خواهد بود.

شما قبلا بودجه پویش‌تان را بر اساس تعهد پیش‌بینی شده از جانب این گروه برنامه‌ریزی کرده‌اید . آنها به شما در ایجاد شتاب اولیه کمک خواهند کرد و با حمایت اولیه‌شان اولین دوره تبلیغات را انجام خواهند داد هرچند مشارکت این دست در همان مراحل اولیه پوشش خاتمه می‌یابد.  بنابراین چطور به دیگران دسترسی خواهد یافت.

دسترسی گسترده رسانه‌های اجتماعی و ایمیل

بسیاری از افرادی که پویش را سازماندهی می کنند به منظور توزیع اعلامیه‌های پویش به پلتفرم‌های پخش موجود مانند فیدهای رسانه‌های جمعی و فهرست آدرس ایمیل رو می‌آورند. هرچند باید به این نکته توجه کرد که اگر پیام‌های به روزرسانی و پیام‌های بازاریابی تبدیل به یک معضل شوند می توانند منجر به از دست رفتن حامیان شوند.

در مورد ایمیل بهتر آن است که در تمام طول پویش تنها یک یا دو ایمیل به طرفداران طالب خود بفرستید و از آنجایی که تنها چند پیام ارسال می‎کنید هر یک باید به دقت ساختارمند باشد و درونتان را هیجان زده کرده و آنان را برانگیزد تا وارد عمل شوند.

رسانه‌های اجتماعی پیچیده‌ترند. پلتفرم‌های بی‌شماری وجود دارد که هر یک دارای بهترین رویه خود هستند. در مورد فیس‌بوک و توییتر احتمالاً طرفداران تنها درصد کمی از پیام‌هایی را که منتشر می‌کنند خواهند دید. در این مورد شاید باید به طور منظم مطالب تکرار شوند و تا افراد بیشتری پیام را دریافت کنند.

برگرفته از بخشی از کتاب اصول تامین مالی جمعی

نویسنده: مایکل جی.اپشتاین

لینک اصل خبر در سایت رفاتک

    منبع خبر

    رفاتک

    رفاتک

    مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار بانک رفاه

      نظرات