حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های برتر کشور سرعت گرفت

حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های برتر کشور سرعت گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی پسا دکتری ویژه حرکت خود برای حمایت از دانش‌آموختگان را شتاب داد.

در دانشگاه صنعتی شریف نخست نشستی برگزار شد. پس از آن ۲ تفاهم نامه در راستای همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری ویژه، حمایت از  ۳۰ طرح تحقیقاتی و ۳۰ رساله دکتری امضا شد. این تفاهم‌نامه به امضای ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف رسید .

همچنین تفاهم نامه دیگر میان صندوق و دانشگاه امیر کبیر در راستای همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری ویژه، توسط ایمان افتخاری رئیس صندوق و سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه امضا شد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط با انعقاد تفاهم نامه پسا دکتری ویژه با دانشگاه صنعتی امیر کبیر، گفت: در قراردادهای قبلی این صندوق مدت حمایت از دوره‌های پسا دکتری کوتاه بود که در بسته جدید این مدت تا ۲ سال قبل تمدید است و همچنین اعتبار آن نیز افزایش یافته است . البته در این زمینه در صدد هستیم بسته فاخرتری به دانشگاه‌ها ارائه کنیم .

افتخاری همچنین بیان کرد: یکی از برنامه‌های صندوق برقراری ارتباط گسترده‌تر با دانشگاه‌ها است که در این راستا می‌توان از همکاری در حوزه‌هایی چون حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسا‌دکتری، پسا دکتری ویژه، رساله‌های دکتری، حمایت از همایش‌ها و رویدادهای علمی، اعطای کرسی پژوهشی، اعطای پژوهانه (گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری به عنوان اقدامات انجام شده یاد کرد.

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* افزایش ۵۰ درصدی حمایت صندوق از پژوهشگران

*افزایش ۲ برابری خدمات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران/همکاری با ۵ کشور دنیا

*افزایش سقف حمایت از پژوهشگران کشور/آغاز فعالیت معاونت ترویج علم و فناوری صندوق

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات