ورود مایکروسافت به حوزه مراقبت‌های پزشکی و سبک زندگی

ورود مایکروسافت به حوزه مراقبت‌های پزشکی و سبک زندگی

مایکروسافت در ادامه برنامه خود در حوزه سلامت، تیم جدیدی از متخصصین را تشکیل داده است، تا روی پروژه جدید این شرکت در حوزه سلامت کار کنند. این پروژه قرار است با کمک گرفتن از هوش مصنوعی و پردازش ابری تکنولوژی‌های جدیدی را در حوزه‌های مراقبت‌های پزشکی و سبک زندگی عرضه کند.

به گزارش اکوسیستم، برای دستیابی به این هدف، مایکروسافت با دو متخصص برجسته برای هدایت این تیم همکاری می‌کند. جیم واین یکی از این دو متخصص است که در حال حاضر دو شرکت Innovation و Health Equity را که در زمینه تکنولوژی‌های مرتبط با سلامت فعالیت دارند، مدیریت می‌کند. شرکت‌های تحت مدیریت وی قرار است در یک برنامه بلند مدت، توسعه پلتفرم‌های ابری را به منظور پروژه‌های سلامت محور تسهیل کنند.

نفر دوم، جاشوا مندل است که از وی به عنوان یکی از معماران اصلی پلتفرم‌های ابری متن باز یاد می‌شود. مندل قرار است یکی از اعضای تیم جدید مایکروسافت باشد و به فراهم کردن زمینه توسعه معماری خدمات ابری متن باز برای سیستم های بهداشتی و درمانی کمک کند.

پروژه جدید مایکروسافت در زمینه مراقبت های پزشکی و سبک زندگی

این غول نرم افزاری آمریکایی تنها شرکتی نیست که به پتانسیل پردازش‌های ابری و ذخیره سازی و آنالیز داده‌های بزرگ در حوزه فعالیت‌های درمانی و سلامت محور پی برده است. شرکت اپل نیز در طی سال‌های اخیر، با محوریت اپلیکیشن Health app تلاش دارد تا داده‌های سلامت محور کاربران خود را به جمع آوری کند تا در همکاری با مراکز درمانی معتبر، آنها را تحلیل کند و به این ترتیب خدمات مشاوره‌ای و درمانی بیش از پیش شخصی‌سازی و موثر شود.

از طرف دیگر مراکز درمانی و تحقیقاتی قادر خواهند بود از داده‌های فوق به منظور پیشبرد هر چه بیشتر پروژه‌های تحقیقاتی خود و توسعه شیوه‌های درمانی جدید استفاده کنند.

گوگل نیز در یک همکاری جدید با فیت بیت، قرار است داده‌های تولید شده توسط گجت‌های پوشیدنی را به کمک سرویس Google Cloud for Healthcare در اختیار پزشکان و مراکز درمانی قرار دهند. به این ترتیب پزشک می‌تواند همواره از حال بیمار خود باخبر باشد و روند درمان او را تحت نظر بگیرد.

    نظرات