مواد شیمیایی منحصر به فردی تولید کرده‌ایم

مواد شیمیایی منحصر به فردی تولید کرده‌ایم


مدیر عامل شرکت پترو اکسیر اطلس گفت: مواد شیمیایی تولیدی این شرکت منحصر به فرد هستند، به طوری در مقابله با مشکلات موجود، روش‌های کاملا متفاوت با راه‌های حل سنتی ارائه می‌نماید و می تواند باعث کاهش آسیب‌های زیست محیطی و کاهش هزینه‌های عملیاتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شود.

موسی اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار پارک علم‌ و فناوری خرسان اظهار کرد: شرکت پترو اکسیر اطلس یک شرکت دانش بنیان سازنده تجهیزات فرایندی و ارائه کننده خدمات فنی، مهندسی و تولید کننده مواد شیمیایی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. در سال ۹۵ این شرکت دانش بنیان با هدف دستیابی به فناوری‌های نوین جهت تولید مواد شیمیایی و تجهیزات فرآیند در صنعت نفت و گاز تاسیس شد.

وی افزود: این شرکت برای اولین بار در ایران فرآیند شیرین‌سازی را ارائه نموده که گوگرد و مرکاپتان را از گاز طبیعی و گاز مایع بدون استفاده از کاستیک یا آمین و با استفاده از جاذب مایع حذف می‌نماید. استفاده از جاذب مایع جهت حذف مرکاپتان و سولفید هیدروژن به ‌صورت همزمان یک روش کاملا جدید است. به دلیل عدم تولید پساب سمی و حذف بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در پالایشگاه‌ها، هزینه‌‌های ساخت و عملیاتی کاهش زیادی داشته ‌است.

اسماعیلی ادامه داد: محصولات تولیدی ما  برآیند سال ها تحقیق، تجربه و تخصص ما است که به مشتریان راه حل‌های ابتکاری و نوآورانه برای مشکلات ارائه می‌دهد. دیگر محصولات تولیدی این شرکت دمولسیفایر است که برای جداسازی آب از نفت کاربرد دارد. ماده دمولسیفایر یک ماده بسیار پراهمیت و استراتژیک برای کشور است که به به دلیل تحریم‌ها، تامین آن از خارج از کشور با دشواری بسیار انجام می شود.

وی گفت: دمولسیفایر مورد استفاده برای هر نفت و گاز ویژگی های متفاوتی دارد که نیازمند تحقیق و شناخت فرایند تولید و خصوصیات میدان است. تیم تحقیق و توسعه این شرکت با استفاده از توانمندی های داخلی، موفق به ساخت انواع مختلف این ماده استراتژیک شده که برای اکثر میادین کشور مناسب است. از محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به بازدارنده خورگی، رسوب و آسفالتین اشاره نمود.

مدیر عامل شرکت پترو اکسیر اطلس درخصوص نقش پارک تصریح کرد: از جمله حمایت‌هایی که پارک از این شرکت نموده است، ایجاد زمینه برای توسعه بازار، دادن تسهیلات بانکی، تامین ضمانتنامه‌ها برای شرکت در مناقصه‌ها و در اختیار قرار دادن فضای مناسب تولیدی در داخل پارک را می‌توان اشاره کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات