اختلاف وزارتخانه‌های ارتباطات و صنعت در مورد انتشار لیست ارز بگیران دولتی

اختلاف وزارتخانه‌های ارتباطات و صنعت در مورد انتشار لیست ارز بگیران دولتی

محمد شریعتمداری (وزیر صنعت، معدن و تجارت) در یک نشست خبری از اقدام محمدجواد آذر جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) مبنی بر انتشار لیست ارز بگیران دولتی انتقاد کرد. البته جهرمی نسبت به این انتقاد واکنش نشان داد و همین امر موجب کنش سیاسی بین دو وزارتخانه شده است.

به گزارش اکوسیستم، شریعتمداری اعلام کرد که دستور رئیس جمهور که پس از شفاف سازی وزیر ارتباطات به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است را اجرا نمی‌کند. وی گفت: نمی‌توانیم اقدام به انتشار اسامی ثبت سفارش‌کنندگان با دلار دولتی کنیم، با "عقل خدادادی" خود به صلاح اقتصاد تصمیم خواهیم گرفت. اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خوب نبود و سبب به هم ریختگی بازار شد. این کار خوبی نبود که من بخواهم آن را تکرار کنم.

اختلاف وزارتخانه‌های ارتباطات با صنعت در مورد انتشار لیست ارز بگیران دولتی

به این دنبال این صحبت‌های وزیر صنعت، جهرمی توییتی را با کنایه به حرف‌های شریعتمداری در فضای مجازی منتشر کرد که بین کاربران فضای مجازی منتشر شده و هشتگ‌هایی موسوم به #عقل_خدادای و #شفاف_سازی را راه انداخته است. وزیر ارتباطات در این توییت نوشت: با "ایمان قلبی" که بر پایه "عقل خدادادی" است، می‌گویم فساد، موریانه و عامل بی‌ثباتی اقتصاد کشور است. بخش خصوصی پاک دست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت می‌کند و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت.

اختلاف وزارتخانه‌های ارتباطات با صنعت در مورد انتشار لیست ارز بگیران دولتی

به دنبال اعتراض هفته گذشته کسبه پاساژ علاءالدین و چارسو تهران به علت افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، وزارت ارتباطات فهرستی از شرکت‌هایی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی موبایل و لوازم جانبی وارد کرده بودند را منتشر نمود. براساس این فهرست مشخص شد سرنوشت میلیون‌ها یورو از ارز وارداتی تخصیص داده شده به این شرکت‌ها نامعلوم است. دولت می‌گوید بعضی از این شرکت‌ها علیرغم اینکه ارز دولتی دریافت کرده‌اند، اما کالاها را به قیمت بازار آزاد فروخته‌اند و بازرسی‌ها در این خصوص همچنان ادامه‌ دارد. بعد از انتشار فهرست ارز بگیران دولتی از سوی وزیر ارتباطات، ریاست جمهوری دستور داد تا تمام صنایع اقدام مشابهی را انجام دهند، اما اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که این کار را انجام نمی‌دهد.

    نظرات