زرین پال مدل جدیدی از کارمزد و تسویه حساب را مد نظر قرار داده است
اخیرا کمپینی با نام «باهم رشد میکنیم» را در راستای حمایت از کسبوکارهای اینترنتی راهاندازی کرده تا به زعم خود بتواند سهم تجارت الکترونیک را در شاخص GDP بیشتر کند. زرین پال در این کمپین مدل کارمزدخواهی و تسویه حساب خود را تغییر داده تا هم کسبوکارها باتوجه به اتفاقات اخیر مانند قطعی سراسری اینترنت، انگیزه بیشتری برای فعالیت داشته باشند و هم خود زرینپالیها تنوع در سرویسدهی را بالا ببرند تا جایی که بتوانند با شرکتهای برتر پیاسپی در حوزه درگاه پرداخت وارد رقابت شوند. امیری معتقد است اجرای این کمپین میتواند افراد جدیدی را به حوزه فروش اینترنتی وارد کند تا در کنار معضلاتی که برای بازار سنتی وجود دارد، تجربه کسب درآمد داشته باشند. انجام داده، این نتیجه حاصل شده که کارمزد پذیرندهها در زرین پال بالاست و امیری در این باره توضیح داد: «اردیبهشتماه بود که این نظرسنجی را شروع کردیم. یکی از مسائلی که بیشتر مطرح شده بود، مساله زمان تسویه حساب و کارمزدخواهی بود. میدانیم که زمان تسویه حساب تابع پارامتری است که ما ریسک آن را برعهده گرفتهایم. بنابراین برای اینکه بتوانیم رضایت مشتری را افزایش دهیم، تصمیم گرفتیم در نزدیکترین زمانی که در یک دوره میتواند اتفاق بیفتد، تسویه حساب را انجام دهیم. او با اشاره به اینکه در حوزه پرداختیاری این مساله که از سوی شاپرک معضلات برطرف شده و پرداختیاری آماده این است که بتواند کاملا طراحی مدل جدید کارمزد و تسویه حساب برای افزایش کسبوکارها برای اینکه بتواند افراد جدیدی را برای فروش اینترنتی مشتاق کند، راهکار خود را در حوزه کارمزد و تسویه حساب تغییر داده است. امیری در این باره توضیح داد: «ما تصمیم گرفتیم مبلغ کارمزد و تسویه حساب را بهشدت کاهش دهیم تا انگیزهای برای حضور کسبوکارها ایجاد شود.» او در رابطه با اینکه چرا این مدل را زودتر برای کاربران فراهم نکردهاند، گفت: «ما یک مجموعه کاملا خصوصی هستیم و هر اقدامی که انجام میدهیم، برای هیات مدیره مجموعه باید منطقی بهنظر برسد. بنابراین مدلی که در نهایت باید بر روی آن اتفاق نظر داشته باشیم و هیات مدیره نیز از آن دفاع کند، مدل آسانی نخواهد بود، چراکه ما قرار است درآمدهای یک شرکت را به شدت کاهشدهیم تا فرصت برای کسبوکارها و افرادی که اصلا فروش اینترنتی را تجربه نکردند، فراهم شود.» عنوان مشتری جدیدی وارد نمیشود، مگر اینکه برنامه جدید را برای مشتریان داشته برنامه ما این بوده که واقعا بتوانیم کسبوکارهای جدید را وارد کنیم. او درباره چگونگی دریافت کارمزد توسط زرین پال گفت: «ما پیش از این کارمزد را در زمان تسویه حساب میگرفتیم. فروردین ماه سال آینده است، مدل جدید کارمزد و تسویه حساب را رونمایی کند. امیری معتقد است: «امیدواریم با اجرای این برنامه افراد جدیدی به حوزه فروش همبنیانگذار زرین پال با اشاره به اینکه این شرکت بیش از ۵۰ درصد از درآمدهایش را در این حوزه کاهش میدهد تا بتواند بازار جدیدی را ایجاد کند، توضیح داد: «انتظار ما این است که در کمتر از یکسال، ۲۰۰ هزار پذیرنده جدید بهگفته امیری واقعیت این است که اگر هرکدام از کسبوکارها بتوانند ایجاد حساب در زرین کارت برای پذیرنده امیری درباره آن توضیح داد: «مکانیزم ساده زرین بهگفته او با توجه به مسیری که برای پرداختیاری ترسیم کرده بودیم امکان واریز از طریق زرین کارت وجود نداشت. ۲ روز منابع در یک حساب گذاشته میشود تا بتوانیم با تعامل با بانک، کارمزد نیم درصدی که بر روی زرین پال بهصورت پایه وجود دارد را تامین کنیم. از این طریق میتوان منافعی هم برای شرکت ایجاد کرد. مدل حساب را امروز تحت عنوان زرین کارت عرضه کنیم.» امیری ادامه داد: «پیش از این برای پذیرنده بن کارت صادر میشد، اما امروز وجود دارد حساب خود را فعال کند. امیری در این باره توضیح داد: «پیش از این در زرین لینک مدل کارمزد مشابه سرویس پایه زرین پال؛ یک درصد بدون محدودیت سقف بوده است، اما امروز مدل زرین لینک را به مدل کارمزدی در این مدل هیچ محدودیتی در سقف تراکنش وجود ندارد و شخص خریدار، بهصورت پیشفرض ۵۰۰ تومان بهازای هر تراکنش، موظف به پرداخت است. بهعقیده همبنیانگذار زرین پال این مدل برای کسبوکارهای کوچک مزیت این لینک شخصی است و فرد میتواند امیری با اشاره به اینکه این سرویس ابزاری جایگزین برای کارتبهکارت
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات