رونق تولید نیازمند نوسازی قوانین کسب و کار

رونق تولید نیازمند نوسازی قوانین کسب و کار

رونق تولید نیازمند نوسازی قوانین کسب و کار

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، روح‌الله ایزدخواه پژوهشگر اقتصادی ، در رابطه با چگونگی تحقق رونق اقتصادی بیان کرد: معتقدیم در فضای قانون گذاری برای تسهیل کسب و کار و رونق اقتصادی  نیاز به یک نوسازی قانونی داریم. در ابتدا قوانین و مقررات دست و پا گیر که در اولویت قرار ندارند باید حذف شوند. برای مثال انواع مجوز‌هایی که برای ایجاد  تنها یک کسب و کار لازم است گرفته شود .


ایزد خواه گفت: ۴۰ مجوز برای یک کارخانه تولیدی که موجب گریز کارآفرینان می‌شود باید اصلاح شود. در بحث مبارزه با قاچاق کالا و  ارز، واردات بی‌رویه که مجلس باید به آن‌ها رسیدگی کند، زیرا دولت‌ها نشان داده‌اند که به کنترل واردات اعتقادی ندارند .

در ادامه گفت: به محض اینکه گشایشی در فروش نفت ایجاد شود به سمت واردات بی‌رویه حرکت می‌کنند. در بحث مناطق آزاد کشور در حال حاضر ورودی کالا‌های غیرضروری زیاد شده است به طوری که آمار واردات ۴ برابر صادرات شده است .

او در مورد سازوکار اشتباه شرکت‌های دولتی گفت: در مداخلاتی که گاهی شرکت‌های دولتی در بازار انجام می‌دهند، دست و پای تولید کنندگان و کارآفرینان بسته می‌شود. شرکت‌های دولتی متولی باید نظام‌مند شوند و کاری که تولید کنندگان بخش خصوصی متضرر می‌شوند را محدود کنند. مواد اولیه را باید در اختیار صنایع داخلی قرار دهیم. در ادامه اگر مازاد مواد اولیه داشتیم به کشور‌های دیگر صادر کنیم .

وی بیان کرد: انواع مواد اولیه پتروشیمی یا معادن که صادر می‌شود، خود صنایع داخلی بیشتر به آن نیاز دارند تا  به محصولات صنعتی تبدیل شوند و سپس صادر شوند .

بانک ها نیازمند ساماندهی در ارائه تسهیلات به خط تولیدها هستند

کارشناس اقتصادی بیان کرد: در رابطه با کار بانک‌ها هم باید ساماندهی انجام شود به طوری که اگر در بخش غیرمولد منابع خود را مصرف می‌کنند، به تولید اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کنند و مانع از رونق تولید می‌شوند. در بانک‌ها باید بازسازی قانونی انجام شود و دست و پای بانک‌ها از این وضعیت افسار گسیخته فعلی کوتاه شود .

این مقام مسئول گفت: در مجلس، ۲۹۰ نماینده‌ای که حضور دارند، باید  هدفشان در تحقق ایرانی خودکفا همسو باشد. در مجلس آینده می‌توان گفت که اقتصاد در اولویت اول است، بحث رونق تولید و تسهیل کسب و کار در صدر جهت گیری‌هایی است که مجلس می‌تواند داشته باشد .

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات