آدیداس با «موز کبود» به قلب آرسنال و ورزش...

آدیداس با «موز کبود» به قلب آرسنال و ورزش...

آدیداس با «موز کبود» به قلب آرسنال و ورزش می‌زند  سود به اضافه سود

برند آدیداس در ادامه خلاقیت‌های خود در عرصه ورزش، اقدام به طراحی دوباره یک پیراهن قدیمی و نوستالژیک برای باشگاه فوتبال آرسنال انگلیس کرده است.

آرسنال که پیش از این با نایک و سپس با پوما همکاری داشت، در سال ۲۰۱۹ قراردادی با آدیداس بست و از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ قرار است آدیداس پیراهن‌های این تیم را طراحی کند.

این لباس آدیداس با همان حال و هوای کلاسیک طراحی شده است؛ پیراهنی به رنگ موز کبود، آستین‌های سفید با یک حاشیه در پایین آستین، سه خط معروف آدیداس روی سرشانه‌ها و یک یقه هفتی‌شکل که از رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی در آن استفاده شده است. شورت ورزشی آرسنال در فصل آینده کلاسیک‌‌ترین شورت ورزشی آدیداس است و یکدست سفید به همراه سه خط عمودی در کنار شورت خواهد بود. جوراب این کیت هم سفید انتخاب شده و روی ساق پا یک نوار قرمز دارد که بالا و پایین آن دو خط مشکی وجود دارد. در بخش بالایی جوراب هم سه خط آدیداس مجدد به صورت افقی تکرار شده است. تقریبا همه بازیکنان آرسنال با این کیت عکس گرفته‌اند. یان رایت، اسطوره آرسنال بسیار خوشحال است که این تیم دوباره با آدیداس همکاری خواهد کرد. آرسنال اعلام کرده آدیداس قرار است جانشین پوما شود و لباس‌های این تیم را تولید کند. مبلغی که آدیداس به آرسنال پرداخت می‌کند ۳۰۰ میلیون پوند خواهد بود. آدیداس پیراهن آرسنال در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴ را تولید می‌کرد. آنها در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ پیراهنی کلاسیک را به تن می‌کردند که معروف شده بود به «موز کبود». رایت در شبکه‌های اجتماعی، تصویری از خود با این پیراهن را منتشر کرده است. پس از آن، بسیاری از طرفداران آرسنال در شبکه‌های اجتماعی به صحبت درباره لباس موزی تیم پرداختند. اکثر آنها با رایت هم‌نظر بودند و می‌خواستند آدیداس دوباره لباس «موز کبود» را تولید کند. سایت «دریم‌تیم» با فتوشاپ عکس بازیکنان فعلی آرسنال را با لباس موز کبود منتشر کرد.

تداوم درآمدزایی آدیداس از فوتبال

آدیداس علاوه‌بر آرسنال با دیگر باشگاه‌های مشهور دنیای فوتبال هم همکاری اسپانسری قدرتمند و پرسودی در سال ۲۰۱۹ داشت و قصد تداوم این همکاری در سال ۲۰۲۰ را دارد. به طور مثال قرارداد جدید آدیداس با رئال مادرید محرمانه و جمع‌آوری شده توسط منابع خبری گوناگون است. طبق این اطلاعات آدیداس بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ مبلغ یک میلیارد یورو به رئال می‌پردازد که شامل سالیانه مبلغ ثابت ۷۰ میلیون یورو به اضافه ۵/۲۲ درصد از فروش کالاهای با برند رئال مادرید است. پیش‌بینی می‌شود این رقم به سالانه ۱۱۰میلیون یورو برسد. نشریه فوربس نوشته این قرارداد ۶/۱ میلیارد دلار است و رقم بالاتری را شامل می‌شود.

همچنین در صورت قهرمانی رئال در لیگ، آدیداس ۵/۲ میلیون یورو اضافه می‌پردازد که این رقم در ۲۰۲۰ به ۵/۳ میلیون یورو افزایش خواهد یافت. برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم پنج میلیون یورو در ۲۰۱۵ در نظر گرفته شد و در سال ۲۰۲۰ به هفت میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

چلسی با آدیداس قراردادی از سال ۲۰۰۶ بسته بود که  این همکاری سال  ۲۰۱۰ با رقم ۱۶۰ میلیون پوند برای هشت سال و  تا ۲۰۱۸ تمدید شد و سالی ۲۰ میلیون پوند نصیب باشگاه لندنی می‌کرد. در تابستان ۲۰۱۷ و دو سال قبل از انقضای این قرارداد چلسی با پرداخت ۴۰ میلیون پوند، قرارداد را لغو کرد و در عوض قراردادی ۱۵ ساله به مبلغ ۹۰۰ میلیون پوند با نایک به امضا رساند. در این بین، منچستریونایتد با آدیداس قرارداد ۱۰ ساله بست و نایک را پشت سر گذاشت؛ آن هم با مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار در سال! همچنین آدیداس ۵۰ سال است که با بایرن مونیخ قرارداد و البته سهامی هم در این باشگاه دارد. قرارداد این دو تا سال ۲۰۳۰ با ارزش ۱۱۱ میلیون دلار در سال تمدید شده است. این باشگاه سالانه ۳۴ میلیون دلار هم از «دویچه تلکام» می‌گیرد و ۱۵۰ میلیون دلار هم به شرکت آلیانتس می‌دهد تا ورزشگاه را به نامش نگه دارد. این شرکت هشت درصد سهام باشگاه را خریده است.

بزرگ‌ترین قرارداد، سهم آدیداس

رئال مادرید با پیشی گرفتن از باشگاه‌های بارسلونا و منچستریونایتد بزرگ‌ترین قرارداد اسپانسرینگ فوتبال در اروپا را با آدیداس امضا کرد. از سال ۱۹۹۸میلادی تولید لباس‌های رئال مادرید توسط برند آدیداس صورت می‌گیرد. آدیداس با ثبت قراردادی ۱۰ ساله، سالانه مبلغ ۱۱۰میلیون یورو به این باشگاه اسپانیایی پرداخت خواهد کرد. این مبلغ بیش از دوبرابر قرارداد قبلی (۵۲ میلیون یورو) این باشگاه با آدیداس است.

سال‌های سال است که آدیداس حامی مالی رئال مادرید است و لباس هر فصل تمام تیم‌های ورزشی باشگاه را طراحی و تولید می‌کند و انحصارا به فروش می‌رساند. این اقدام سود مالی مناسبی برای طرفین دارد. برند مشهور آلمانی می‌تواند و البته توانسته بهترین طراحان لباس ورزشی دنیا را در اختیار داشته باشد و از طرفی بالاترین میزان تکنولوژی در تولید لباس ورزشی را هم  به کار می‌برد پس منطقی است اگر رئال مادرید با اعتماد کامل، تمامی امور را در اختیار آدیداس قرار دهد اما باز هم این اتفاق رخ نمی‌دهد! طرح اولیه و طرح نهایی هر کدام بیش از ۱۰ بار در جلسات هیات رئیسه باشگاه، نمایندگان باشگاه هواداری رئال مادرید، جمع بازیکنان تیم‌های مختلف باشگاه و حتی برخی انجمن‌های دانشجویی دارای تفاهم‌نامه همکاری با باشگاه در شاخه طراحی لباس به مشورت و همفکری گذاشته می‌شود. در نهایت آدیداس تصمیم می‌گیرد اما حریم شخصی باشگاه و اهمیت نظر بازیکنان و کارشناسان به این حامی مالی غول‌پیکر گوشزد می‌شود و در نهایت طرحی انتخاب می‌شود که اکثریت قریب به اتفاق با آن موافق هستند. طراحی لباس یک تیم ورزشی، فرآورده نیست بلکه یک فرآیند تمام‌حرفه‌ای، زمانبر و بسیار پیچیده محسوب می‌شود.

منبع: BLOOMBERG.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات