توان و انرژی با محصول بومی اندازه‌گیری شد

توان و انرژی با محصول بومی اندازه‌گیری شد

ورودی سیگنال‌های متنوع دیجیتال یا آنالوگ را از field قبول می‌کند و سپس آنها را برای cpu به صورت سیگنال‌های منطقی سیستم باینری تبدیل می‌کند و cpu مطابق برنامه‌هایی که در آن ذخیره شده دستورات را اجرا و خروجی را به صورت سیگنال‌های منطقی به خروجی می‌فرستد این سیگنال‌ها می‌توانند به فرم آنالوگ یا دیجیتال به تجهیزات یا عملگرها ارسال شوند.

PLC در جهت اهداف کنترلی و برای استفاده در محیط‌های صنعتی به کار گرفته شد چون به سادگی قابل برنامه پذیری بود و تغییر در سیستم کنترل با تغییر در نرم افزار برنامه کنترل به سهولت امکان پذیر بود؛ مزایای فوق به همراه کوچکتر شدن ابعاد سیستم کنترل، عیب یابی سریع تر، خرابی کمتر، توانایی اجرای برنامه‌های پیچیده تر، توانایی تبادل اطلاعات با سیستم‌های دیگر باعث شد که مدارهای رله‌ای به سرعت میدان را برای حضور PLC ها خالی کنند.

مصیب اشرفی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کنترل پژوهان پارت محور» درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در زمینه سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ و همچنین طراحی و ساخت تابلو برق‌های قدرت و کنترل، برنامه ریزی انواع PLC ها و RTU ها، طراحی و نصب سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ برای انواع شیر، فشار شکن، ایستگاه‌های پمپاژ و ... از جمله خدمات مهندسی ارائه شده توسط این شرکت هستند.

اشرفی درباره یکی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت با نام دستگاه CPP-RTU گفت: این شرکت با هدف بومی سازی فناوری‌های الکترونیک و تجهیزات کنترل صنعتی اقدام به ساخت RTU با قابلیت برنامه‌ریزی به زبان‌های STL و Ladder کرده است. دستگاه CPP-RTU علاوه بر داشتن ۸ کانال ورودی دیجیتال، ۶ ورودی آنالوگ و ۵ خروجی دیجیتال، امکان توسعه تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها را با استفاده از بستر RS۴۸۵ تحت پروتکل Modbus دارد.

این فعال فناور افزود: همچنین این دستگاه دارای یک Power Analyzer سه فاز داخلی است که به وسیله آن پارامترهای توان و انرژی را اندازه گیری می‌کند.

وی به بیان ویژگی این دستگاه اشاره کرد و گفت: قابلیت برنامه ریزی تحت زبان‌های استاندارد به وسیله نرم‌افزار اختصاصی دستگاه که توسط تیم نرم افزاری این شرکت طراحی شده است از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کنترل پژوهان پارت محور» درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: پیش‌تر ۴۲ نفر در این شرکت مشغول به کار بودند ولی درحال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی موجود این نفرات به ۴ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: نمونه مشابه محصول تولید شده این شرکت در سال‌های قبل به کشور وارد می‌شد ولی به دلیل افزایش نرخ ارز واردات این محصول دیگر مقرون به صرفه نخواهد بود به همین دلیل میزان واردات بسیار کاهش پیدا کرده است.

اشرفی ادامه داد: قیمت محصول تولید شده این شرکت با تغییر در برخی از پارامترها به طور میانگین حدود ۵ میلیون تومان است که در مقایسه با قیمت نمونه مشابه خارجی آن که در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است بسیار ارزان‌تر تولید می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات