بازیابی طلا به روش شیمیایی توسعه می‌یابد

بازیابی طلا به روش شیمیایی توسعه می‌یابد

در این راستا، همایش بازیابی طلا به روش شیمیایی با حمایت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران برگزار شد. آشنایی با فناوری‌های به روز حوزه فرآوری طلا و بازیابی آن به روش شیمیایی، یکی از اهداف تشکیل این گردهم‌ایی آموزشی و علمی عنوان شد.

در این نشست که در استان یزد برگزار شد، اساتید دانشگاه و کارشناسان، دانش  و دانسته‌های خود را از آخرین تغییرات این  حوزه با فعالین اقتصادی، بازاریان و استادکاران طلا ساز در میان گذاشتند.

محمد جواد پیش‌بین، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران ، در این نشسست بیان داشت: «جمع زیادی از  فعالان حوزه طلا و جواهر در این سمینار شرکت کرده‌اند. چنین نشست‌های علمی در بهینه سازی فضای کارگاهی این صنعت تاثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه گفت: «ارتقاء سطح کیفی و علمی کارگاه‌های جواهر سازی و طلا سازی در سطح کشور در نهایت می‌تواند فضای عمومی این صنعت را در سطح ملی ارتقاء بخشد.»

تلفیق تجربه استادکاران تجربی با یافته‌های علمی به روز  و فناوری‌های جدید می‌تواند در نهایت فضای عمومی کسب و کار را بهبود بخشد و این مسئله یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاسیس کانون‌‎های هماهنگی دانش، صنعت و بازار عنوان شده است.

این سیمنار در دو بخشی علمی و کارگاهی برگزار شد. روش علمی حل طلا در  اسیدها و مواد شیمایی و نحوه بازیافت طلا از این مواد شیمیایی یکی از محورهای این نشست را تشکیل می‌داد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

کانون‌های جدید هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه‌اندازی می‌شود

مجوز تاسیس دو کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صادر شد

حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین آغاز به کار می کند


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات