مرگ با کربن مونوکسید غیر ممکن می‌شود

مرگ با کربن مونوکسید غیر ممکن می‌شود

عباسعلی خدادادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «توسعه حسگرسازان آسیا» درباره دستگاه «نانوسورد» ساخته شده در این شرکت گفت: دستگاه نانوسورد یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در تعیین مشخصات مواد نانو ساختار از جمله نانو ذرات فلزی، اکسید فلزی، سولفیدی، نانو لوله‌ها، نانو الیاف، نانو جاذب‌ها است.

وی ادامه داد: مشخصه‌های که این دستگاه توانایی اندازه‌گیری آن را دارد، سطح BET ، خواص جذبی نانو ذرات، مکانیزم و دمای احیای نانو اکسید‌های فلزی و توزیع و دانسیته سایت‌های فعال هستند و بیشتر آنالیزها صورت گرفته بر مبنای جذب فیزیکی یا شیمیایی و تکنیک‌های برنامه‌ریزی شده دمایی انجام می‌شود.

این فعال فناور افزود: مزیت به کارگیری این تکنیک‌ها این است که از نظر تجربی در مقایسه با سایر روش‌های اسپکتروسکوپی (طیف سنجی) ساده‌تر و ارزان‌تر هستند. همچنین تفسیر نتایج بدست آمده از نظر کیفی و کمی ساده و واضح است.

خدادادی به کاربرد این دستگاه اشاره کرد و گفت: از این دستگاه در شناسایی و تعیین مشخصات و خواص مواد نانو ساختار شامل نانو الیاف، نانو ذرات، نانو لوله‌ها، نانو کاتالیست‌ها، نانو و استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «توسعه حسگرسازان آسیا» درباره دیگر محصولات تولید شده این شرکت توضیح داد: کار تحقیقاتی بسیاری بر روی حسگرهای گاز در این شرکت صورت گرفت و حدود ۹۰ مقاله آی اس آی درباره این باره نوشته شده است و چندین پروژه با همکاری شرکت ملی گاز ایران و همچنین صنایع شهید میثمی صورت گرفته است.

وی گفت: حسگر CO برای هشدار انتشار گاز کشنده بی­ بو و رنگ CO و جلوگیری از مرگ خاموش در اماکن مسکونی، اداری، تجاری و حسگرهای گاز شهری برای هشدار نشت گاز شهری و جلوگیری از آتش­سوزی به‌کار می‌رود.

وی ادامه داد: حسگر گاز شهری (متان) و CO با همکاری شرکت ملی گاز در تعداد محدودی تولید صنعتی شد که متاسفانه با بروز مشکلاتی مالی و دیگر مشکلات تولید و توسعه آن متوقف شد.

این فعال فناور درباره میزان شغل ایجاد شده در این شرکت گفت: در حال حاضر به صورت مستقیم برای ۶ نفر شغل ایجاد شده است.

وی درباره اختلاف قیمت محصولات تولید شده این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن گفت: معمولا اختلاف قیمت‌ها حدود ۵۰ درصد است و در برخی موارد دیگر این اختلاف قیمت بسیار بیشتر است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* مواد هوشمند کروماتیک را بشناسیم

* ارتقای دانش مواد زیستی در کشور

* ایران آماده تامین تجهیزات آزمایشگاهی گرجستان است

* حسگر اپتیکی گاز هیدروژن ساخته شد

* تمرکز بر حوزه دارو و سلامت پیگیری می‌شود

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات