مایکروسافت ارزشمندترین کمپانی عمومی سال ۲۰۱۸ شد

مایکروسافت با ثبت عملکردی درخشان در بازار سهام وارد سال ۲۰۱۹ می شود.

داستان بهترین بازیکن سال شدن مودریچ بین رقابت رونالد و مسی به شکلی دیگر در دنیای فناوری تکرار شد و در حالی که آمازون و اپل تمام سال گذشته را بر سر کسب عنوان ارزشمندترین کمپانی عمومی جهان تلاش می کردند، در نهایت این عنوان به مایکروسافت رسید.

طی این رقابت اپل همیشه از دو شرکت دیگر جلوتر بود اما برخی کارشناسان با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی آمازون از سال ۲۰۱۶ بر این باور بودند که ارزش بازار این فروشگاه عظیم تا پایان سال به بالاترین میزان در میان کمپانی های عمومی می رسد. ارزشمندترین کمپانی

با این حال از آن زمان سهام دو شرکت مذکور روندی نزولی را در پیش گرفته تا جایی که ارزش بازار اپل با سقوط ۳۲ درصدی نسبت به بالاترین سطح، به ۷۴۸.۵ میلیارد دلار رسیده است. آمازون هم از این روند در امان نمانده و پس از افت ۲۷ درصدی سهامش حالا ارزشی برابر با ۷۳۴ میلیارد دلار دارد.

با این اوصاف بهترین فرصت برای مایکروسافت فراهم شد تا گوی سبقت را از رقبای قدرش برباید و البته ردموندی ها هم این فرصت را غنیمت شمردند. سهام این غول نرم افزاری در پایان سال ۲۰۱۸ روی ۷۸۰ میلیارد دلار بسته شد تا عنوان ارزشمندترین کمپانی عمومی جهان را از آن خود کند.

از دلایل موفقیت این شرکت می توان به عرضه سخت افزارهای محبوبی نظیر تبلت سرفیس گو و سرفیس پرو ۶ اشاره کرد که آنها را به حضور در زمینه های سخت افزاری دیگری نیز ترغیب کرده است.

از سوی دیگر برخی منابع مدعی شده اند مایکروسافت در حال کار روی سیستم عاملی به نام «ویندوز لایت» یا «لایت» است که با هدف رقابت مستقیم با کروم او اس توسعه پیدا می کند. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس نیز در رویداد The Game Awards 2018 با اطمینان کامل درباره‌ آینده‌ی روشن مایکروسافت، گیمرها و برند ایکس باکس صحبت کرد.

 

تماشا کنید: پیش‌بینی مایکروسافت برای سال 2019 در 10 سال قبل

متن اصلی این خبر در سایت دیجیاتو

    نظرات