ثبت 8 واحد فناور جدید در مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان

ثبت 8 واحد فناور جدید در مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان

محمدصادق ولی‌پور (مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان) از ثبت هشت واحد فناور در این مرکز و شروع فعالیت آنها خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، ولی‌پور در نشستی با حضور مسئولان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه واقع در دانشگاه سمنان، اعلام کرد که هشت مرکز فناوری جدید در سه ماهه نخست سال جاری به واحدهای فناور این دانشگاه اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: این مراکز فناور جدید، فعالیت خود را با نظارت مرکز رشد و فناوری دانشگاه سمنان در حوزه ایده محوری، توسعه می‌دهند.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان گفت: تولید محصولات دانش بنیان یکی از رسالت‌های واحدهای فناور واقع در دانشگاه سمنان است.

وی افزود: بعضی از بخش‌هایی که واحدهای فناوری جدید این دانشگاه  در آن فعالیت خواهند داشت، شامل عمران و مواد غذایی، IT، هنر، مکاترونیک، شیمی و مکانیک می‌شود.

ولی‌پور در مورد روند کار این واحدها تشریح کرد: واحدهای فناوری ابتدا ایده یا طرحی را مطرح می‌کنند و سپس آن را در جلسه‌ای تحت عنوان دفاع از ایده محوری به کمیته پذیرش و ارزیابی مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان ارائه می‌دهند. در صورت تایید طرح در این جلسه، آنها فعالیت خود را روی تولید محصولات دانش بنیان شروع خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بستر لازم به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های نو در مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان فراهم شده است.

    نظرات