حمایت از صنایع کوچک در مناطق آزاد

حمایت از صنایع کوچک در مناطق آزاد

محمد حسین مقیسه (مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک) از حمایت این صندوق از ایجاد و توسعه صنایع کوچک در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، مقیسه در دیداری که با معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش داشت، گفت: خصوصیاتی که مناطق آزاد دارند، می‌توانند زمینه‌ای برای تولید صادرات‌گرا به وجود آورند.

وی ادامه داد: از سرمایه‌گذارانی که فعالیت آنها در راستای ایجاد و توسعه صنایع کوچک در مناطق آزاد است، حمایت می‌کنیم تا با تولید باکیفیت و رقابت‌پذیر، نقش بیشتری در صادرات غیر نفتی داشته باشند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خاطرنشان کرد: سعی داریم مکانیزمی به منظور استفاده از خدمات این صندوق برای واحدهای تولیدی در مناطق آزاد، به ویژه جزیره کیش ایجاد کنیم.

وی وجود شش شهرک صنعتی و تعداد زیادی واحد صنعتی کوچک در منطقه آزاد کیش را فرصتی مناسب دانست و افزود: با توجه به قوانین و مقررات خاصی که در مناطق آزاد حاکم است و ارائه خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، می‌توان به فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی در این مناطق امیدوار بود.

مقیسه گفت: یکی از مهترین مشکلاتی که واحدهای صنعتی دارند، این است که بعد از موافقت بانک برای پرداخت تسهیلات، نمی‌توانند وثیقه‌های مورد نیاز نظام بانکی را ارائه دهند، این صندوق با صدور ضمانت نامه، این روند را تسهیل می‌کند.

وی اضافه کرد: فرایند صدور ضمانت نامه در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، به طور کاملا الکترونیکی انجام می‌شود، اما آمادگی این را داریم که با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، این روند در همین منطقه صورت گیرد.

همچنین در این دیدار سعیدی (معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش) با اشاره به فرصت‌ها و امتیازهای سرمایه‌گذاری در این منطقه، بیان کرد: با طراحی مدلی بین منطقه آزاد کیش و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، می‌توانیم به توسعه و گسترش این صنایع کمک کنیم.

وی ادامه داد: در منطقه آزاد کیش واحدهای موفقی وجود دارند که تولیدات خود را به سایر کشورها صادر می‌کنند.

سعیدی گفت: با برگزاری نشستی با حضور تمام فعالان صنعتی این منطقه، از فرصت صندوق‌های حمایتی تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بهره‌مند خواهیم شد.

    نظرات