سرمایه‌گذاری اوبر در شرکت Lime City

سرمایه‌گذاری اوبر در شرکت Lime City

شرکت Lime City یکی از شرکت‌هایی است که به افراد در 46 شهر مختلف اسکوتر، دوچرخه‌های برقی و دوچرخه‌های معمولی اجاره می‌دهد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده شرکت اوبر از سرمایه‌گذاری در این شرکت خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، شرکت اوبر در آخرین اخبار خود از سرمایه‌گذاری در شرکت Lime City خبر داده است. بر اساس قرارداد منعقدشده میان اوبر و Lime City از این پس کاربران می‌توانند برای اجاره اسکوتر و انواع دوچرخه‌ها از طریق اپلیکیشن اوبر که پیش‌تر برای درخواست تاکسی و خودرو کاربرد داشته است، اقدام نمایند.

بر اساس اعلام Lime City مبلغ سرمایه گذاری اوبر در این شرکت در حدود 335 میلیون دلار است. علاوه بر اوبر، شرکت‌های دیگری از جمله آلفابت نیز پیش‌تر در lime city سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

Lime City به نقل از تابی سان، مؤسس این شرکت، گفته است که میزان سرمایه‌گذاری اوبر در این شرکت قابل توجه است. این قرارداد می‌تواند به افراد مختلف برای دسترسی به انواع ابزارها و مدهای حمل‌ونقل کمک کند. در واقع هدف اصلی این قرارداد گسترش فرهنگ زندگی بدون ماشین است.

شکت Lime City از جمله شرکت‌هایی که برای رسیدن به هدف استفاده از اسکوتر به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل، از حضور شرکت‌های مختلف به عنوان سرمایه‌گذار در این شرکت بسیار استقبال می‌کند.

با وجود اینکه تنها 18 ماه از عمر راه‌اندازی شرکت Lime City می‌گذرد ارزش این شرکت به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است و روز به روز این ارزش افزایش می‌یابد.

در ابتدای سال جاری میلادی شرکت اوبر با سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری در شرکت Jump نشان داد که قصد دارد تا فعالیت‌های خود را به سمت استفاده از وسایل نقلیه غیر از خودرو گسترش دهد. شرکت Jump از جمله شرکت‌هایی است که به کاربران دوچرخه‌های برقی اجاره می‌دهد.

خبر سرمایه‌گذاری اوبر در Lime city مدتی بعد از انتشار خبر سرمایه‌گذاری شرکت آمریکایی Lyft در شرکت Motivate که فعالیت آن در زمینه اجاره دوچرخه است، در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.

معمولاً طرح‌هایی که به شهروندان امکان اجاره دوچرخه و اسکوتر را می‌دهند با استقبال و محبوبیت زیادی مواجه می‌شوند.  در حال حاضر در آمریکا 5 شرکت وجود دارند که به افراد مختلف خدماتی از جمله اجاره دوچرخه و وسایل نقلیه بدون موتور ارائه می‌دهند. هزینه کرایه اسکوتر در این شرکت‌ها چیزی در حدود 1 دلار است.

البته در سانفرانسیسکو و شیکاگو اجاره اسکوتر و دوچرخه‌های برقی تا زمانی که این شرکت‌ها مجوزهای لازم را دریافت نکنند ممنوع است.

    نظرات