پارچه‌ها با ماشین‌های ساخت داخل چله پیچی می‌شوند

پارچه‌ها با ماشین‌های ساخت داخل چله پیچی می‌شوند

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور با استفاده از توان و دانش بومی موفق به طراحی و تولید ماشین چله پیچی بخشی شیب ثابت، مجهز به شیب یابی هوشمند، شده است.

محسن راعی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «ماشین سازی محسن راعی دهقی و شرکاء» درباره تولیدات این شرکت توضیح داد: ماشین‌های چله پیچ پارچه مدل FL ،  چله پیچ فرش مدل CH ،  چله پیچ پارچه مدل FH ،  چله پیچ فرش مدل D ;S ، چله پیچ پارچه مدل FM و قفسه نخ از تولیدات این شرکت است.

این فعال فناور درباره محصول ماشین «چله پیچ پارچه مدل FL » بیان کرد: این ماشین مجهز به سیستم اعلام پارگی نخ توسط سنسورهای لیزر و همچنین مجهز به سیستم دستی کنترل فشار نخ است.

وی به ویژگی شاخص این ماشین اشاره کرد و گفت: این ماشین مجهز به ترمزهای الکتروپنوماتیکی با قابلیت تنظیم فشار و زمان ترمزها هنگام پارگی نخ از قفسه نخ‌ها است و از یک گیربکس خورشیدی در برگردان برای ایجاد گشتاور بالا بهره می‌برد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «ماشین سازی محسن راعی دهقی و شرکاء» درباره تعداد افراد شاغل در این شرکت گفت: در این مجموعه به صورت مستقیم ۳۵ نفر مشغول به کار هستند و به صورت غیرمستقیم نیز حدود ۲۰ نفر فعالیت دارند.

راعی افزود: در تولید این ماشین آلات حدود ۱۵۰۰ نوع جنس و ماده به کار می‌رود در نتیجه تعدادی زیادی از صنایع دیگر نیز با تولیدات این شرکت درگیر می‌شوند، صنایعی مانند : رنگ سازی، فایبرگلاس، الکترونیک، برق و آهن آلات و بسیاری دیگری از صنایع.

این فعال فناور درباره صادرات محصولات تولیدی این شرکت نیز گفت: از تولیدات این شرکت در سال ۹۷ به کشور پاکستان صادر شده که از این طریق حدود ۵۰ هزار دلار ارز آوری داشته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «ماشین سازی محسن راعی دهقی و شرکاء» به مشکلاتی که تحریم‌ها برای این شرکت ایجاد کرده است اشاره کرد و گفت: محصولات این شرکت مشتریان زیادی از کشورهای کلمبیا، مصر، اسپانیا داشته است ولی به دلیل تحریم‌هایی که بر علیه کشورمان وضع شده است نتوانسته‌ایم قراردادهایی را به سرانجام برسانیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* سند حمایت طلبی کنترل آلودگی هوا اجرایی می‌شود

* تفاهم‌نامه همکاری بهره‌گیری از موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان امضا شد

* نانو ذرات فلزی راندمان مبدل‌های حرارتی پره‌دار را بهبود می‌دهد

* مراکز نوآوری حوزه پتروشیمی و داروسازی تاسیس می‌شود

* بهره برداری از توربین جریانی جزر و مدی در کشور عملیاتی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات