محققان هاروارد: خرید کالای لوکس ما را خوشحال تر نمی کند

محققان هاروارد: خرید کالای لوکس ما را خوشحال تر نمی کند

خریداران این محصولات هم خودشان را در جایگاه اجتماعی برتری نسبت به دیگران می‌دانند. با این حال تحقیق جدید دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد خریدن کالاهای لوکس نه تنها حس خوبی به افراد نمی‌دهد، بلکه افراد زیادی را با احساسات منفی درگیر می‌کند. حس برتری و برخورداری از امتیازات ویژه در این افراد، گاهی اوقات نتیجه عکس می‌دهد به گونه‌ای که مصرف کنندگان کالاهای لوکس احساس می‌کنند غیر واقعی هستند و اصالت ندارند». اگرچه این تحقیق را نمی‌توان کاملا تجربی دانست، ولی پژوهشگران بارها به نتیجه یکسانی رسیده‌اند: خرید و مصرف محصولات لوکس، احساس خوبی را در افراد ایجاد نمی‌کند و این نتیجه، با باور عمومی متفاوت است.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات