نمایش شکایت از کسب و کارهای دارای نماد الکترونیکی برای کاربران

علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام این خبر در دومین نشست خبری خود گفت: «هدف ما از انجام این کار ایجاد کیفیت در کسب و کارها بود و به همین دلیل چند مرحله به آنها مهلت دادیم که تا زمان انتشار عمومی نسبت به بهبود کیفیت شاخص‌ها اقدام کنند و این کار موثر بود و کیفیت پاسخگویی بهبود پیدا کرد.» به گفته او این اقدام تغییر متدولوژی نظارت است و باعث می‌شود در کنار نظارت دولتی، نظارت مصرف‌کننده هم دیده شود. تغییر فرآیند دریافت نماد اعتماد و الکترونیکی شدن این فرآیند گام مهم دیگری است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برداشته شده و رئیس مرکز در این باره گفت: «فرآیند اعطای نماد که در مواردی چند روز طول می‌کشید در حال حاضر و با تغییر سیستمی این مورد، در صورت داشتن شرایط از سوی کسب و کارها، در عرض نیم ساعت و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود.» او تاکید کرد این یک پروژه نیست و تغییر متدولوژی است که باعث تغییر در فضای تجارت الکترونیکی ایران می‌شود و در واقع مشتری است که روی کسب و کارها نظارت خواهد داشت. پس از او، فرانک ابوالمعصوم مدیر پروژه رتبه بندی کسب و کارها در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این نشست خبری از کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی عدم پاسخگویی کسب و کارها در یکسال گذشته خبر داد و گفت: «این کاهش در عدم پاسخگویی در حالی رخ داده که تعداد شکایات دریافتی نسبت به سال گذشته رشد داشته است.» به گفته او در حال حاضر تعداد ۱۰۹ تاخیر در پاسخگویی یک کسب و کار به یک تاخیر رسیده و از سوی دیگر ۲۳ درصد کل شکایت‌های ای نماد در مرحله اول با تعامل میان کسب‌وکار و مصرف‌کننده مختومه می‌شود که دستاوردهای بزرگی هستند. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به سوالی درباره رتبه‌بندی کسب و کارها گفت: «تعیین میزان پاسخگویی گام اول رتبه‌بندی است و ما شاخص‌های دیگری را هم در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهیم که اگر آنها را تیک بزنند به مردم هم نشان داده خواهد شد و این یک روش فعال کردن ستاره‌های نماد اعتماد است.» به گفته او در حال حاضر پنل یکپارچه نظارتی به بیش از ۲۰ دستگاه کاربری داده و در حال تسری این کاربری به استان‌ها هستند و کسب و کارهایی که میزان شکایت از آنها بالا باشد در اولویت نظارت قرار می‌گیرند. فردوس حاتمی، مدیر اجرایی پروژه نماد اعتماد الکترونیکی هم درباره سیستمی کردن فرآیند اعطای نماد در این نشست خبری گفت: «با این کار، متقاضیان سریع‌تر می‌توانند نماد را دریافت کنند و بررسی‌ها به صورت سیستماتیک و از طریق وب‌سرویس استعلام می‌شود و نیازی به آپلود اسکن مدارک وجود ندارد.» به گفته او کسب و کارهایی که دستگاه‌های مرتبط با آنها وب‌سرویس در اختیار مرکز قرار ندادند همچنان باید اسکن مدارک را تحویل دهند.

متن کامل خبر در سایت اکوموتیو

منبع خبر

اکوموتیو

اکوموتیو

اکوموتیو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات