دیده شویم

دیده شویم

ما در مکتبی رشد کرده‌ایم که به ما آموخته‌اند دست خدا با جماعت است و جلوه بارز آن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران متجلی شد. ایفای نقش تک تک افراد در جایگاهی تعریف شده و طی برنامه‌ای منظم و مستمر، چنین دستاوردی را به ارمغان آورده است.

نشان دادن اهمیت نقش افراد به عنوان سرمایه‌های انسانی ارزشمندی که طی سال‌های گذشته نیز با توسعه علم و فناوری در کشور، ارزش آن بیش از پیش شناخته شده است.

شبکه آزمایشگاهی نیز با بهره‌گیری از این الگو تلاش کرده است سرمایه انسانی متخصص موجود در آزمایشگاه‌های کشور را بها دهد و نقش کلیدی آنها را در توسعه فناوری و درنتیجه توسعه اقتصادی کشور، برای مدیران و مسوولان روشن‌تر کند. اینکه ایجاد پیشرفته‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌ها بدون بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان ماهر، نمی‌تواند به پژوهش و برنامه‌های تحقیق و توسعه کشور کمکی بکند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شبکه آزمایشگاهی و گرد هم‌آیی کارشناسان یک حوزه تخصصی یا یک خانواده از دستگاه‌ها، زمینه‌ای را برای دیده شدن و ایجاد انگیزه برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه آن‌ها  فراهم کرده است.

پیگیری مستمر فعالیت‌ها و تشویق آن‌ها به فعالیت‌های جمعی و همسو کردن منافع شخصی افراد با منافع کلان کشور برای تحقق اهداف، درسی است که چهل سال همبستگی و پشتیبانی یکپارچه مردم ایران از انقلاب اسلامی و نمایش با شکوه تر آن در ۲۲ بهمن هر سال، به ما می‌آموزد.

برنامه‌ای که به جرات می‌توان از آن به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی یاد کرد.

در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نفر کارشناس و متخصص از مراکز آزمایشگاهی سراسر کشور در کارگروه‌های تخصصی شبکه آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند که جزییات فعالیت‌ها و برنامه‌های آنها در پایگاه اینترنتی شبکه به نشانی www.labsnet.ir در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری*

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات