زیست بوم فناوری و نوآوری بانوان با سرعت در حال گسترش است

زیست بوم فناوری و نوآوری بانوان با سرعت در حال گسترش است

زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان در این مراسم درباره حضور بانوان در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور توضیحاتی ارائه داد و گفت: این زیست بوم در سال های اخیر به سرعت در حال توسعه است و فرصتی را برای بازتعریف نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی فراهم کرده است .

حمیدزاده ادامه داد: ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت بانوان ایجاد شده است و در این زیست بوم فعال هستند. همچنین ۱۵۰ شرکت خلاق راه اندازی شده توسط بانوان و تعداد زیادی استارتاپ نیز به فعالیت های آن رونق می‌دهند. اما هنوز از ظرفیت های بانوان در این زیست بوم کامل استفاده نشده است .

وی همچنین بیان کرد: نگاهی به نرخ فارغ التحصیلی و دانش آموختگی زنان نشان می دهد که در این زمینه تقریبا بانوان و آقایان در یک سطح قرار دارند اما حضور آنها در عرصه علم و فناوری و کسب و کارهای نوپا یکی است و بانوان در این حوزه افت دارند .

حمیدزاده افزود: دلیل آن این است که بانوان علاوه بر نقش اجتماعی نقش های گوناگون دیگری را پذیرفته اند که میان آنها توازن وجود ندارد. در حال آسیب شناسی در این حوزه هستیم. از سویی بانوان روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ضعیف تری دارند .

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان طرح توان افزایی بانوان خلاق را از برنامه های این مرکز برای رونق فعالیت بانوان دانست .

بر اساس این گزارش، بانوان خلاق و کارآفرین از صبح امروز در تالار اندیشه حوزه هنری گرد هم جمع شدند تا تجربیات یکدیگر را بشنوند و در مسیر رشد با یکدیگر همراه و همدل شوند . در این رویداد بانوان موفق تجربه خود و مسیری که طی کرده‌اند را بازگو کردند تا انگیزه‌ای مضاعف برای فعالان این زیست بوم شود .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ ۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات