امنیت فروشگاه‌ها افزایش یافت

امنیت فروشگاه‌ها افزایش یافت

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور توانسته به دانش تولید چند مدل از گیت‌های فروشگاهی و تجهیزات جانبی دست پیدا کند.

سجاد جامش مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «نیرو پردازش اسپینر» درباره تولیدات این شرکت گفت: گیت‌های فروشگاهی وسایل و یا تجهیزاتی هستند که در خروجی فروشگاه‌های مختلف نصب می‌شود تا از به سرقت رفتن کالا ها جلوگیری شود.

این فعال فناور افزود: این شرکت در زمینه تولید گیت‌های فروشگاه با ۳ تکنولوژی فعالیت دارد که این فناوری با نام‌های «گیت فروشگاهی RF » ، «گیت فروشگاهی AM »، EM و همچنین لوازم جانبی (تگ فروشگاهی، لیبل امنیتی، خنثی کننده لیبل، جداکننده تگ).

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «نیرو پردازش اسپینر» بیان کرد: رایج‌ترین فناوری که در صنعت EAS فناوری RF است که مخفف Radio Ferequency است. همانطور که از اسم این فناوری پیداست فرکانس کاری این فناوری از دزدگیر فروشگاهی در حوزه فرکانس رادیویی بین رنج ۲ تا ۱۰ مگاهرتز است.

جامش ادامه داد: فناوری RF معمول‌ترین نوع دزدگیر فروشگاهی است که یکی از اصلی ترین دلایل آن تنوع تگ امنیتی این فناوری برای پوشش‌دهی همه صنوف است.

این فعال فناور به مزایای فناوری RF اشاره کرد و گفت: از مزایای این فناوری علاوه بر تنوع تگ و قیمت مناسب و مدل‌های متنوع، اثر پذیری کمتر از آلودگی نویزی محیط به دلیل فرکانس کاری بالاتر نسبت به دزدگیر فروشگاهی با فناوری AM است.

وی اضافه کرد: از معایب تکنولوژی RF عملکرد نامناسب در کنار اجناس فلزی است. یکی دیگر از مزایای دزدگیر فروشگاهی RF ، لیبل‌های امنیتی این فناوری است که دارای قیمت بسیار مناسب با چسبندگی بالا به همراه ابعاد کوچک است که کاربری این فناوری را برای فروشگاه کتاب و انتشاراتی‌ها، هایپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های چرم و کیف و کفش و غیره ... با صرفه اقتصادی کرده است.

AM مخفف Acusto Magnetic است، همانطور که از نام گیت فروشگاهی با تکنولوژی AM پیداست فرکانس کاری این تکنولوژی در محدوده فرکانس های صوتی بوده، فرکانس کاری گیت فروشگاهی AM بسیار کمتر از گیت فروشگاهی RF است، کمتر بودن فرکانس کاری یک مزیت و یک عیب برای این فناوری نسبت به فناوری RF رقم زده است.

با کاهش فرکانس ضریب نفوذ بر روی فلزات بیشتر می‌شود لذا گیت فروشگاهی AM عملکرد بهتری نسبت به گیت فروشگاهی RF در کاربری‌هایی که دارای اجناس فلزی یا مشتقات فلز مانند فروشگاه‌های لوازم جانبی موبایل، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی دارد، اما با کاهش فرکانس کاری یک مسئله خود را بیشتر نمایان می‌کند و آن هم نویزپذیری در گیت های فروشگاهی AM بیشتر است آن هم به این دلیل است که تجهیزات برقی در رنج ۵۸ کیلوهرتز کار می کنند در محیط فروشگاه بیشتر از تجهیزاتی است که در رنج ۲ تا ۱۰ مگاهرتز کار می‌کنند، لذا گیت فروشگاهی AM تداخل و نویز بیشتری از محیط اطراف خود می‌گیرد.

این فعال فناور به موضوع اشتغال‌زایی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این شرکت به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای بیش از ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «نیرو پردازش اسپینر» درباره صادرات محصول تولید شده گفت: بردهای الکترونیکی این شرکت که به عنوان هسته اصلی محصول شناخته می‌شود به کشورهای چین، مصر، امارات، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی گفت: نمونه مشابه این محصولات به صورت رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود که عمدتا این محصولات ساخت کشور چین، آمریکا و کشورهای اروپایی است.

جامش به قیمت تمام شده محصولات تولیدی شرکتش و اختلاف آن با نمونه خارجی وارداتی اشاره کرد و توضیح داد: قیمت نمونه مشابه خارجی در برخی برندها تا ۱۴ هزار یورو نیز می‌رسد این درحالی است که قیمت تمام شده محصولات این شرکت از حدود ۲ میلیون تا ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد که به لحاظ کیفیت و کارایی نیز با آن‌ها قابل رقابت است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات