ورود آمازون به حوزه سلامت با هدف بهبود عادات غذایی کاربران
آمازون نیز به همراه سایر شرکتهای بزرگ با ورود در حوزه سلامت قصد دارد تا نه تنها به مردم برای بهتر غذا خوردن کمک کند بلکه هزینههای مراقبت و درمان را کاهش دهد. یکی از روشهای آمازون برای رسیدن به این هدف، ایجاد راهی برای دسترسی به غذاهای سالم است.
به گزارش اکوسیستم، بیش از 3/1 جمعیت آمریکا دچار چاقی و اضافه وزن هستند. این افزایش وزن، به نوعی به دلیل عدم دسترسی به غذای مناسب است. از آنجایی که هزینههای سلامتی رو به افزایش است، بنابراین بسیاری از صاحبان شرکتهای بزرگ تصمیم به ورود به حوزه سلامت و کاهش هزینههای آن دارند.
بر اساس عقیده کارشناسان، آمازون یکی از بهترین مکانها و راههایی است که میتواند به معضل چاقی و تغذیه نامناسب افراد با ورود به حوزه سلامت کمک کند. این شرکت بر اساس یک توافق نامه برای مدت یک سال شرکت Whole Foods را اجاره کرده است و به این ترتیب با عرضه تولیدات تازه این شرکت با قیمت پایین سعی دارد تا مردم را به خوردن غذاهای تازه و سالم تشویق نماید. در حال حاضر از آنجایی که غذا به عنوان یک محصول تجاری و بخشی از تجارت در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است بنابراین بهداشت و سلامت نیز به دنبال آن به یکی از جنبههای تجاری در دنیا و کشورهای مختلف تبدیل شده است.
آمازون در آخرین اخبار خود به این نکته اشاره کرده است که از آنجایی که غذا و در نتیجه آن سلامت و بهداشت به بخش بزرگی از تجارت جهانی تبدیل شده است، قصد دارد تا با ورود به حوزه سلامت با همکاری J.P Morgan و Berkshire Hathaway عادات غذایی کارمندان و افراد جامعه را به سمت خوردن غذای سالم تغییر دهد.
بر اساس گفتههای Jason Langheier مدیر عامل شرکت Zipongo، آمازون با ورود به حوزه غذا میتواند دو کار انجام دهد. اول اینکه تمرکز خود را بر روی تغییر دادن عادات غذایی کارمندان که بخش بزرگی از جامعه را تشکیل میدهند کار خود را آغاز نماید و یا اینکه جامعه هدف خود را کمی بزرگتر کند و تمرکز خود را علاوه بر کارمندان روی بخش دیگری از افراد جامعه قرار دهد.
آمازون برای رسیدن به هدف خود درباره ترویج عادات غذایی سالم، پورتال تحت وبی را برای کارمندان خود و همچنین کارمندانی که برای J.P Morgan و Berkshire Hathaway کار میکنند، طراحی کرده است که از طریق آن بستههای غذایی سالم، رژیمهای غذایی، دستور غذاهای سالم و همچنین قابلیت خرید از فروشگاههای ارائه مایحتاج غذایی حتی آن دسته از فروشگاههایی که محصولات تازه ارائه میدهند را فراهم کرده است. به این ترتیب کارمندان مذکور میتوانند به قابلیتهای جالب و قابل توجهی برای ترک عادات بد غذایی و خوردن غذاهای سالم دسترسی داشته باشند.
از طرفی آمازون میتواند برای ارائه خدمات بهتر با ارائهدهندگان خدمات بهداشتی و درمان، بیمهگران و کارفرمایان مختلف برای تأمین نیازهای کاربران خود در زمینه غذا و خدمات بهداشتی و درمانی قراردادهای متنوعی عقد کند. در حال حاضر یکی از شرکتهای حوزه بهداشت و مراقبتهای درمانی یعنی شرکت Geisinger از جمله شرکتهایی است که آمادگی خود را برای شروع همکاری با شرکت آمازون اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد تا غذای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را از طریق پورتال آمازون تأمین کرده و به این بیماران ارائه دهد.
بر اساس عقیده و نظر کارمندان آمازون، غذا یکی از موضوعاتی است که مردم هر روز با آن درگیر هستند و هر هفته باید تصمیمات زیاد برای تهیه غذا و مایحتاج غذایی خانواده اخذ کنند. از این رو آمازون میتواند با کمک گرفتن از قابلیتهای تجارت الکترونیک به این حوزه وارد شده و عادات غذایی سالم و مناسب را میان افراد جامعه ترویج دهد.
نظرات