پروژه جدید همکاری گوگل، فیسبوک، توییتر و دیگر غول‌های تکنولوژی

پروژه جدید همکاری گوگل، فیسبوک، توییتر و دیگر غول‌های تکنولوژی

پروژه انتقال و ارسال داده، یکی از پروژه‌های بزرگ میان غول‌های تکنولوژی است که به کاربران امکان ارسال و انتقال محتوا، لیست مخاطبان و داده‌هایی از این دست را می‌دهد.

به گزارش اکوسیستم، اخیراً شرکت‌های فیسبوک، گوگل، توییتر و مایکروسافت، پروژه‌ای را طراحی کرده‌اند که بر اساس آن امکان انتقال اطلاعات میان تمام سرویس‌ها و پلتفرم‌های این شرکت‌ها برای کاربران آن‌ها فراهم شده است. پیش از این بسیاری از این شرکت‌ها به کاربران خود امکان دانلود اطلاعات درون اپلیکیشن را می‌دادند اما از آنجایی که استفاده از این اطلاعات در اپلیکیشن و پلتفرم دیگری امکان پذیر نبود، این اطلاعات بلا استفاده می‌مانند. در واقع این امکان بیشتر برای این بود که کاربران بخواهند در صورت پاک شدن اطلاعات آن‌‌ها روی شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف یک نسخه از اطلاعات خود را در اختیار داشته باشند.

اما پروژه انتقال داده میان اپلیکیشن‌های مختلف که به DTP مشهور است باعث می‌شود که اطلاعات دانلود شده از شبکه‌های مختلف اجتماعی به غیر از اینکه به عنوان یک نسخه پشتیبان شناخته شوند، کاربردهای دیگری نیز داشته باشند. هنوز مشخص نیست نحوه انتقال و ارسال داده‌ها بین اپلیکیشن‌های مختلف چگونه است اما گفته می‌شود اطلاعات تکمیلی در این زمینه به زودی منتشر خواهد شد.

یکی از علت‌هایی که باعث شده است این غول‌های تکنولوژی به فکر ایجاد امکان و قابلیت ارسال و انتقال داده‌ها میان پلتفرم‌های مختلف بیفتند، ایجاد استاندارد یکپارچه و همسان برای استفاده و انتقال داده‌ها در بستر اینترنت و فضای مجازی است. این استانداردسازی باعث شده است تا غول‌های تکنولوژی به جای اینکه امکان دسترسی به داده‌های اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های خود را ببندند، راهی برای استفاده از آن‌ها در سایر پلتفرم‌ها ایجاد نمایند.

فیسبوک در خصوص جزییات و نحوه امکاناتی مثل انتقال اطلاعات مخاطبان و یا محتوا از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر، اقدام به ارائه توضیحاتی کرده است. به گفته فیسبوک پروژه DTP می‌تواند باعث انتقال اطلاعات از جمله سرویس‌های پخش موسیقی که کاربر در آن‌ها ثبت نام کرده تا اطلاعات سلامتی کاربر که در پلتفرم‌های تناسب اندام توسط وی ثبت شده را در میان همه حساب‌های کاربری کاربر در پلتفرم‌های مختلف مثل توییتر، فیسبوک، گوگل و از این دست انتقال دهد. این پروژه می‌تواند برای غول‌های تکنولوژی از جمله مایکروسافت، گوگل و... بسیار کاربردی باشد. چون هر شرکت و پلتفرم می‌تواند از نقاط قوت پلتفرم دیگر به نفع خود استفاده نماید. مثلاً اگر در یک پلتفرم مکان‌یابی و تعیین موقعیت فرد قوی‌تر و بهتر انجام می‌شود، در این صورت برای مثال فیسبوک می‌تواند از قابلیت این پلتفرم به نفع خود و برای تعیین موقعیت و مکان کاربران استفاده نماید.

اگر DTP در مراحل اجرایی بتواند به موفقیت لازم دست یابد و شرکت‌هایی که در این پروژه با یکدیگر همکاری می‌کنند تمام تلاش خود را برای به موفقیت رسیدن این پروژه انجام دهند در این صورت کاربران اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند به تجارب جدید در استفاده و کار کردن با آن‌ها دست یابند و از طرفی قابلیت‌های جدید و بی‌شماری به اپلیکیشن‌های مختلف اضافه خواهد شد. شرکت‌هایی که در پروژه DTP با یکدیگر همکاری می‌کنند همگی بر این عقیده هستند که موفقیت این پروژه گامی است برای افزایش رقابت میان پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها مختلف و در نتیجه دسترسی کاربران به امکانات و قابلیت‌های جدید و قابل توجه خواهد بود.

    نظرات