بهبود صنعت غذایی با روش‌های زیستی شتاب می‌گیرد

بهبود صنعت غذایی با روش‌های زیستی شتاب می‌گیرد

روش‌های زیستی از جمله راه‌کارهایی است که می‌تواند کیفیت و کمیت غذای کشور را بهبود بخشد. روشی صنعتی که در دو حوزه مهم توده‌های زیستی و آنزیم‌ها می‌تواند به بهبود صنعت غذایی منجر شود.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که صنعت غذایی کشور یکی از صنایع حیاتی، حساس و مهم در کشور است، گفت: بهبود کیفیت این صنعت به معنای ارتقای امنیت روانی و جسمی مردم است به همین دلیل به دنبال ارتقای این صنعت با روش‌های زیستی هستیم.

توده‌های زیستی مانند پروبیوتیک‌ها و مخمرها و آنزیم‌ها دو بخش کاربردی در صنعت غذا محسوب می‌شود. به همین دلیل ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این دو بخش مهم را در قالب کارگروه ارتباط با صنایع غذایی و در چارچوب اتصال کارخانجات تولید محصولات غذایی و دانشگاه‌های مرتبط پیگیری می‌کند.

«ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کند با اجرای برنامه بهبود صنعت غذا به وسیله روش‌های زیستی حلقه اتصالی باشد میان بخش خصوصی تولید کننده محصولات غذایی و دانشگاه‌ها تا از این طریق همه کارخانجات تولید صنعت غذا در بخش تولید، پسماند و بسته‌بندی را به این زنجیره وارد کند.»

قانعی با بیان این نکته، گفت: مطالعه و بررسی صنعت و کارخانجات غذایی کشور را هم به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم با نگاهی دقیق راه‌کارهای توسعه این صنعت را بیابیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

تاملی بر سایه روشن صنعت غذایی ایران

صنعت غذایی ایران؛ صنعتی شکوفا، حتی در شرایط تحریم

زیست فناوری، محور مهم زیست فناوری در تامین امنیت غذایی


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات