ادغام سه شرکت ای‌نتورک، عدد و ادرو

ادغام سه شرکت ای‌نتورک، عدد و ادرو

پلتفرم‌های تبلیغاتی ای‌نتورک و عدد با پلتفرم ادرو ادغام شدند و فعالیت خود را در قالب شرکت کسب و کارهای نوپای خاورزمین (ای‌نتورک)، که یک شرکت دانش بنیان است، ادامه می‌دهند.

به گزارش اکوسیستم، در حال حاضر تمام سهام سه پلتفرم فوق تحت مالیک هلدینگ PPG (پیشگامان پژواک پردیس) است. علی جعفری (مدیرعامل جدید شرکت خاورزمین) در مورد ادغام این پلتفرم‌های تبلیغاتی گفت: هر کدام از این سه مجموعه، تیم‌های جداگانه‌ای برای محصول و فروش داشتند و این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها برای هلدینگ PPG شده بود. به همین دلیل تصمیم به ادغام سه مجموعه گرفتیم. به عنوان مثال تیم محصول ای‌نتورک و عدد، با تیم محصول ادرو ادغام شده‌اند، قسمت فروش و کسب و کار را نیز به عهده ادرو است. در حقیقت ای‌نتورک و عدد، به عنوان محصولات ادرو به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: در اسم، دامین و پلتفرم‌ها شاهد تغییر نخواهیم بود و تنها ماهیت حقوقی این پلتفرم‌ها تغییر کرده است. البته تیم‌ها نیز تا حدی چینش جدیدی پیدا کرده‌اند.

شایان شلیله (مدیرعامل اسبق خاورزمین) اخیرا در توییتی اعلام کرده بود که دیگر با این شرکت همکاری ندارد. پس از جدایی شلیله از ای‌نتورک، علی جعفری به مدیریت این شرکت منصوب شد. در حقیقت جعفری مدیریت سه برند ادرو، ای‌نتورک و عدد را به عهده دارد. این در حالیست که ای‌نتورک و عدد با ادرو ادغام شده‌اند اما مدیریت کلی توسط مجموعه خاورزمین انجام می‌شود.

مدیرعامل جدید ای‌نتورک در مورد اینکه چرا ای‌نتورک و عدد با ادرو ادغام شده‌اند اما مدیریت کلی به عهده مجموعه خاورزمین است، تشریح کرد: خاورزمین سابقه بیشتری نسبت به ادرو داشت و دانش بنیان نیز بود. از اینرو تصمیم گرفتیم تا تمام محصولات را به خاورزمین بیاوریم. البته تمام سهام سه کسب و کار ای‌نتورک، ادرو و عدد، به هلدینگ PPG منتقل شده است؛ در نتیجه اکنون ماهیت مستقل حقوقی برای هیچ کدام از این سه مجموعه وجود ندارد و در واقع ما سهام‌دار PPG شده‌ایم.

وی از بیان جزئیات نقل و انتقالات مالی صحبتی نکرد و با اشاره به گسترش سطح کاری، گفت: نمی‌توانم عدد دقیقی را اعلام کنم، اما از سال گذشته تا کنون مجموع فروش ۴۰ درصد رشد داشته است.

جعفری در مورد دستاورد این ادغام، گفت: محصولات موازی، مشکل بزرگ تبلیغات دیجیتال در ایران است که کمکی نیز به بازار نمی‌کند. تصور می‌کنم که در آینده، دیگران نیز به این نتیجه برسند که لازم نیست تمام شرکت‌ها را بزرگ و با ساختار‌های هزینه‌بر بسازند و شاید M&A (ادغام و خرید) کارآیی محصولات را بیشتر کند.

وی ضمن بیان این موضوع که جدایی شایان شلیله از ای‌نتورک ارتباطی به فیلترینگ اخیر یا موضوعات دیگر ندارد، ادامه داد: ای نتورک سه سال قبل به عنوان اولین سرمایه‌گذار به ادرو آمد و  از همان زمان صحبت‌هایی در مورد ادغام مجموعه‌ها شده بود. این هدف‌گذاری از سه سال پیش انجام شده بود اما وقت اجرای آن الان است.

از طرف دیگر مدیرعامل سابق ای‌نتورک با اشاره به اینکه که اقدامات جدی برای ادغام این سه مجموعه از چهار ماه پیش آغاز شده بود، اظهار داشت: این موضوع از چهار ماه قبل در جریان بود و تیم‌های اجرایی سه شرکت ادرو، ای‌نتورک و عدد را یکی کرده‌ایم و علی جعفری به جای من مدیرعامل خاورزمین شده است.

شلیله با رد این موضوع که مسائل مرتبط به سودآوری دلیل این ادغام بوده است، ادامه داد: این استراتژی را از سال گذشته در PPG داشتیم که شرکت‌های AD Tech، به شکل نزدیک‌تر با یکدیگر کار کنند. ادغامی که امروز شاهد آن هستیم نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد.

    نظرات