هفت شرکت بزرگ که با کمک تکنولوژی صنایع قدیمی را بازسازی کردند (بخش اول)

هفت شرکت بزرگ که با کمک تکنولوژی صنایع قدیمی را بازسازی کردند (بخش اول)

شرکت‌های بزرگی در جهان فعالیت دارند که دارای سابقه زیادی هستند. اما این شرکت‌ها با وجود سابقه زیاد، همواره در حال پیشرفت و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای بالا بردن سطح خدمات خود بوده‌اند. در این سلسله مقاله قصد داریم تا 7 شرکت بزرگ دنیا که با استفاده از تکنولوژی، صنایع قدیمی خود را بازسازی کرده‌اند را معرفی کنیم.

اکوسیستم - فرض کنید که شما یکی از طرفداران پیتزا هستید و هر روز تمایل به خوردن پیتزا دارید. در این میان همیشه به دنبال کدهای تخفیف هستید اما از آنجایی که کدهای تخفیف پیتزافروشی‌ها بسیار محدود است به فکر ایجاد راهی برای دسترسی همیشگی به کدهای تخفیف برای غذای مورد علاقه خود هستید. این داستان در واقع همان اتفاقی است که شرکت Honey بر اساس آن تأسیس شده است. کاربران از طریق Honey می‌توانند به کدهای تخفیف دسترسی پیدا کنند. بر اساس آمار منتشر میزان کل صرفه‌جویی کاربران با استفاده از Honey در حدود 750 میلیون دلار بوده است. شرکت SeamlessDocs نیز با داستانی مشابه اما در زمینه فرم‌های دیجیتال فعالیت خود را با به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا آغاز کرد. عمده فعالیت این شرکت تولید فرم‌های دیجیتال دولتی است که توانست 20 میلیون دلار سرمایه برای ادامه فعالیت خود جذب نماید. شرکت Relationship Hero با کمک به دختران دم بخت برای یافتن همسر و شریک زندگی مناسب خود سرویسی ارائه داد که درآمد آن بیش از 1 میلیون دلار در سال است. این شرکت به نوعی با الهام از روش‌های سنتی برای همسریابی، توانست از تکنولوژی استفاده کرده و این روش‌ها را به روش‌های نوینی تبدیل نماید.

ویژگی مشترک میان تمامی این سرویس‌ها و شرکت‌ها، این نکته است که آن‌ها توانسته‌اند با به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا، تغییرات و نوآوری‌هایی را در محصولات سنتی ایجاد نمایند.

اما در این مطلب و مطالب بعدی به بررسی 7 شرکت معتبر که توانستند با استفاده از تکنولوژی به روز رسانی و نوآوری‌های جدیدی را در کسب‌وکارهای قدیمی ایجاد نمایند خواهیم پرداخت.

  • Relationship Hero

هدف این سرویس معرفی دختران و پسران به یکدیگر برای آغاز زندگی مشترک است. از آنجایی که بسیاری از دختران برای یافتن شریک مناسب خود با مشکلات زیادی مواجه هستند، لیرون شاپیرا و لیور گتسمن استارتاپ Relationship Hero را تأسیس کردند. این استارتاپ توانست در مدت تنها 12 ماه به درآمدی در حدود 1 میلیون دلار رسید. شاپیرا در خاطرات خود به این موضوع اشاره کرده است که او در سال‌های دبیرستان هیچ مهارتی در زمینه ارتباطات اجتماعی نداشته است و به همین دلیل برای برقراری ارتباط با همکلاسی‌های خود همواره با مشکلات فراوانی مواجه بوده است. از این رو بعد از اینکه تحصیلات خود را در حوزه برنامه‌نویسی کامپیوتر ادامه داد به فکر ایجاد سرویسی برای یاد دادن مهارت‌های برقراری ارتباط به دختران و معرفی شریک زندگی به آن‌ها افتاد.

نحوه کار این سرویس به گونه است که در ابتدا مهارت‌های برقراری ارتباط میان دختر و پسران را از طریق تماس تلفنی، ایمیل، پیامک و یا پیام‌رسان فیسبوک به کاربران خود آموزش می‌دهد. هدف این شرکت، آموزش تمام موضوعات مربوط به ارتباط میان دختران و پسران از جمله ملاقات‌های حضوری است. از طرفی کاربران می‌توانند از سرویس‌های این شرکت برای ترمیم روابط سرد و شکست خورده خود استفاده کنند. میانگین هزینه هر ساعت استفاده از این سرویس در حدود 100 دلار است.

از آنجایی که تعداد افرادی که در ارتباطات اجتماعی خود به خصوص با جنس مخالف دچار مشکلات زیادی هستند، همواره رو به افزایش است، بنابراین شاپیرا و گتسمن می‌دانستند که با راه‌اندازی این سرویس می‌توانند به موفقیت بزرگی دست یابند. درآمد هفتگی این سرویس در ابتدای کار حدود 200 دلار بود اما با افزایش تعداد مشاوران و مربیان و با توجه به اینکه روزانه بیش از 100 نفر از خدمات این سرویس استفاده می‌کنند این درآمد افزایش یافت و به 1 میلیون دلار در سال رسید.

  • Hustle

هدف شرکت hustle ارائه خدمات به صورت مستقیم به مشتریان است. مؤسس این شرکت، رودی لیندسی، در ابتدا به مدت 6 سال برای شرکت فیسبوک به عنوان کارشناس داده کار می‌کرد. بعد از آن از فیسبوک خارج شد و به صورت داوطلبانه برای FWD (گروهی برای ایجاد اصلاحات قوانین مهاجرتی آمریکا) شروع به کار کرد. در حین همکاری با این گروه، لیندسی متوجه شد که عمده ارتباط این گروه به جای ارتباط مستقیم با افراد و مهاجران بیشتر از طریق ایمیل و پیام‌رسان‌ها است. در نتیجه وی در صدد رفع این موضوع و ایجاد تعامل مستقیم با مهاجرانی برآمد که به نحوی با این گروه در تماس بودند. از این رو او به فکر تأسیس Hustle افتاد. این سرویس امکان برقراری ارتباط با مهاجران را از طریق پیام‌های متنی می‌دهد. او در ابتدا ایده خود را برای اعضای گروه FWD عملی ساخت و متوجه شد که شانس توجه اعضا به پیام‌ها و ارسال پاسخ به هر پیام از 10 تا 80 درصد افزایش یافته است.

هدف Hustle به نوعی ایجاد ارتباطات مستقیم میان کاربران خدمات و اعضا سازمان‌ها و گروه‌های مختلف است. در واقع انسانی‌سازی ارتباطات میان اعضا و کاربران یکی هدف اصلی Hustle است. پیام‌هایی که توسط این سرویس به اعضا و افراد ارسال می‌شود همگی توسط انسان نوشته شده‌اند و هیچ پیام و متنی به صورت خودکار تولید نمی‌شود. به این ترتیب ارتباط میان افراد واقعی است و در هر سوی ارتباط یک انسان به جای ربات و یا ماشین قرار دارد. ارتباطات اعضا و کاربران بیشتر در زمینه‌هایی مثل رفع مشکلات، درخواست پول و کمک گرفتن است. این سرویس برای اشخاص، شرکت‌ها و یا مؤسساتی که تمایل به افزایش ارتباط مستقیم میان کارمندان و مشتریان خود را دارند، کاربرد فراوانی دارد.

Hustle در سال 2014 تأسیس شد. در عرض کمتر از 18 ماه تعداد کارمندان آن از 12 نفر به 120 نفر رسید و درآمد سالانه آن از 500 هزار دلار به چیزی در حدود 12 میلیون دلار در سال رسید. به عقیده لیندسی موفقیت Hustle بیشتر به دلیل توجه به موقعیت و سن کاربران و همچنین ایجاد گفتگوهای واقعی انسان با انسان است. از طرفی تنوع چه در زمینه کارمندان و چه در زمینه خدمات می‌تواند یکی دیگر از کلیدهای موفقیت Hustle باشد.

    نظرات