هفت شرکت بزرگ که با کمک تکنولوژی صنایع قدیمی را بازسازی کردند (بخش دوم)

در دنیا شرکت‌های بزرگی فعالیت دارند که قدمت آن‌ها بسیار زیاد است. اما این شرکت‌ها با وجود قدمت زیاد همواره در حال پیشرفت و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای بالا بردن خدمات خود بوده‌اند. در این سلسله مقاله قصد داریم تا در خصوص 7 شرکت بزرگ دنیا که با استفاده از تکنولوژی صنایع قدیمی خود را بازسازی کرده‌اند صحبت کنیم.

اکوسیستم - در بخش اول این مقاله به معرفی 2 شرکت و سرویس که با استفاده از تکنولوژی توانسته بودند کسب و کارهای قدیمی را بازسازی کنند، پرداختیم. در این قسمت نیز به معرفی دو شرکت دیگر که با پیاده‌سازی روش‌های مدرن و کمک گرفتن از تکنولوژی توانسته‌اند در کسب و کارهای قدیمی خود نوآوری ایجاد نمایند، خواهیم پرداخت.

  • Honey

فعالیت این شرکت در زمینه تولید کوپن‌های تخفیف برای خرید کالا است. داستان تأسیس این شرکت بسیار قابل توجه است. داستان از آنجایی شروع شد که در یک شب پاییزی در سال 2012 میلادی، رایآن‌هادسن که یکی از طرفداران و مشتاقان پیتزا است، در آشپزخانه خود به فکر تهیه شام بود، تصمیم گرفت برای شام خود از سرویس‌های آنلاین سفارش پیتزا استفاده کند. از آنجایی که او قبل از سفارش پیتزا مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن کد تخفیف خرید آنلاین کرد، به فکر این افتاد که برنامه کامپیوتری بنویسد که قادر به جستجوی خودکار در میان کدهای تخفیف خرید آنلاین باشد. این کدهای کامپیوتری در واقع سرآغاز تولید و ایجاد Honey شد. وقتی هادسون این کدهای کامپیوتری را به همکار خود نشان داد، به این نتیجه رسید که می‌تواند آن‌ها را تبدیل به یک پلتفرم جستجوی کد تخفیف کند. در نهایت این پلتفرم تا روز جمعه سیاه همان سال آماده استفاده شد. بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت Honey، این پلتفرم توانسته در حدود 750 میلیون دلار برای مشتریان خود صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

هدف Honey کمک به مشتریان در پیدا کردن کدهای تخفیف چه برای خریدهای عمده و چه خریدهای کوچک است. در بسیاری از وب‌سایت‌هایی که کد تخفیف خرید آنلاین ارائه می‌دهند یک لیست 20 تا 50 تایی کد تخفیف وجود دارد، اما نکته مهم در خصوص این کدهای تخفیف این است که هیچ تضمینی برای اینکه این کدهای تخفیف به درستی کار کنند، وجود ندارد. کار پلتفرم Honey به این صورت است که این پلتفرم با جستجوی وب‌سایت‌های مختلف ارائه‌دهنده کدهای تخفیف، ابتدا کوپن‌های ارائه شده در این وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کند و در صورتی که درست کار کنند، آن‌ها را به مشتری معرفی می‌کند. اخیراً قابلیت جدید به این پلتفرم اضافه شده است که در صورتی که قیمت یک کالا کاهش یافته و یا تخفیف داشته باشد به مشتری اعلام می‌کند و آن را ر لیستی به نام DropList نمایش می‌دهد.

همان شبی که هادسون به فکر تولید این پلتفرم افتاد، بر این باور بود که حتی اگر خود او تنها کاربر این پلتفرم باشد، تولید آن باز هم ارزش صرف وقت و هزینه را دارد. بعد از گذشت 6 سال، پلتفرم Honey بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد و به نظر می‌رسد به موفقیت قابل توجهی دست یافته است.

  • Artificial

فعالیت این شرکت در زمینه بیمه و خدمات مربوط به آن است. داستان تأسیس این شرکت از آنجایی شروع که جان بریدج بعد از اتمام تحصیلات خود در کالج، در یک شرکت بیمه در شهر لیودز لندن مشغول به کار شد. این شرکت خدمات بیمه متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌داد. در آن زمان که او در این شرکت مشغول به کار شد، صنعت بیمه دچار نواقص و کاستی‌های زیادی بود از جمله اینکه مشتریان و کارگزاران بعد از ساعت‌ها بحث، در نهایت بدون رسیدن به اطمینان و اعتماد کافی، بیمه نامه‌ای را امضا می‌کردند. بریدج و یکی از همکارانش تصمیم به تغییر این وضعیت گرفته و Artificial را تأسیس کردند. هدف آن‌ها از تأسیس این شرکت نه تنها رفع کمبودهای موجود در صنعت بیمه، بلکه ایجاد تغییرات بنیادین در انواع بیمه‌های ارائه شده، بود. اصلی‌ترین مشکل در خصوص بیمه و استفاده از خدمات آن در بین مشتریان مربوط به عدم اعتماد آن‌ها به شرکت‌های بیمه بود. به گفته بریدج، در آن زمان مردم تنها در صورت وقوع حادثه و اتفاق بد و ناخواسته با شرکت بیمه تماس می‌گرفتند و تقاضای خسارت و پرداخت هزینه می‌کردند. در آن زمان سیستم بیمه به شدت سنتی و قدیمی بود. حدود 12 ماه بعد از اینکه بریدج و همکارش تصمیم به ایجاد Artificial گرفتند، اولین محصول بیمه این شرکت به مشتریان ارائه شد. از آنجایی که در طراحی این نوع بیمه، نوآوری‌های زیادی ایجاد شده بود، بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، شرکت Artificial مرتباً خدمات و سرویس‌های بیمه جدید را به مشتریان خود عرضه می‌کند و همین امر باعث شده است تا ارزش این شرکت روز به روز افزایش یابد.

نحوه کار شرکت Artificial به این گونه است که امکان دسترسی به خدمات بیمه و انواع بیمه‌نامه‌ها را از طریق بستر اینترنت و به کمک هوش مصنوعی می‌دهد. از طرف دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه می‌توانند در محیطی رقابتی به ارائه انواع گوناگون بیمه به مشتریان بپردازند. Artificial توانسته تا حد قابل توجهی واسطه‌گری و بروکراسی در صنعت بیمه را کاهش دهد. به گفته بریدج با استفاده از Artificial، شرکت‌های بیمه می‌توانند در عرض کمتر از یک هفته خدمات و سرویس‌های جدید بیمه خود را به مشتریان ارائه دهند. اعتمادسازی میان مشتری و ارائه‌دهنده بیمه نیز از جمله مزایای منحصر به فرد Artificial است.

    نظرات