چالش استارتاپهای فروش بلیت آنلاین / هزینه کنسلی بلیت چگونه به مردم میرسد؟
این ویروس سبب شده که مشتریان استارتاپهای آنلاین سفر در حجم وسیعی به این آژانسها مراجعه کنند و استرداد وجه بلیت خریداری شده یا خدمات ویزای خود را از آنها طلب کنند. اکنون این شرکتها با چالش جدی مواجه شدهاند؛ چرا که بازگشت هزینه کنسلی بلیتها در اختیار آژانسها یا پلتفرمهای آنلاین مسافرتی نیست و آنها مبلغ بلیت را به شکل پیشپرداخت به شرکتهای هواپیمایی یا نمایندگان چارترکننده آنها میپردازند و در نتیجه مسئولیت برگرداندن هزینه کنسلی بر عهده این ایرلاینها و مجموعههای چارترکننده وابسته است. به گفته مسعود سامانی، دبیر شرکتهای هواپیمایی از تاریخ ۵ اسفند ماه به بعد هزینه جریمه بابت استرداد بلیت پروازها از مسافران اخذ میشود؛ چرا که مسافران با علم به شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید بلیت داشتند. وی افزود: البته اگر از تاریخ ۵ اسفند ماه کشور دیگری به دلیل کرونا پروازهای ایرانی را متوقف کند، باز هم از مسافران این مقاصد بابت استرداد هزینه بلیت جریمه دریافت نخواهد شد.
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات