گام دانش‌‌بنیان‌ها برای شیوع سلامتی

گام دانش‌‌بنیان‌ها برای شیوع سلامتی

همه از این بیماری نو ورود صحبت می‌کنند. «کرونا» تیتر نخست اخبار جهان شده است. اخبار ضد و نقیض از این بیماری فضای آگاهی را غبار آلود ساخته و نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. اما اینبار به جای شیوع بیماری قرار است به همدلی و هم‌افزایی میان دانش‌بنیان‌ها سلامتی شیوع یابد.

اکنون کشورمان در شرایط است که مبتلایان به بیماری در حال افزایش هستند و به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت، هفته پیش رو نسبتا سخت برای ایرانیان است و شاهد پیک اصلی این بیماری می‌شویم.

اما در این میان افراد با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند به خود و سایر شهروندان کمک کنند. فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز قوی‌تر از گذشته در این مسیر مردم را همراهی می‌کنند. اکنون که کشور با این بیماری در مبارزه است اهمیت وجود فعالیت دانش‌بنیان‌ها دو چندان است.

به عنوان مثال ایران یکی از کشورهایی است که فناوری تولید ماسک N۹۵ را در اختیار دارد. این ماسک‌ها به دلیل دارا بودن نانوالیاف، قادر به مهار ویروس‌ها و باکتری‌ها هستند . ماسک‌هایی پر کاربرد برای زمان حال. اکنون این شرکت‌ها با تمام توان خود در حال تولید هستند تا کمبودی که در بازار به وجود آمده است را جبران کنند.

به گفته سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر ۴ شرکت فناور در حوزه تولید ماسک نانویی فعال هستند. ظرفیت تولید روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار ماسک وجود دارد که به زودی به میزان ۲۰۰ هزار ماسک افزایش می‌یابد. پس دیگر نگرانی برای تولید ماسک کادر درمانی وجود ندارد.

«با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم»

به تازگی نیز ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پویشی به راه انداخته است با عنوان «با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم».

ستاد با این پویش در تلاش است تا با همدلی و هم افزایی تمام فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری گامی موثر برای مبارزه با این بیماری در کشور برداشته شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالات این زیست بوم توانمندی‌های بالایی دارند که در این سال‌ها به نمایش گذاشته‌اند از تولید واکسن‌هاو داروهای مختلف تا محصولاتی دیگر در سایر حوزه‌ها که به همت آنها در کشور بومی‌سازی شده است. پس قرار گرفتن آنها در کنار دیگر می‌تواند گام قدرتمند برای شکست «کرونا» در کشور باشد.

بر اساس این پویش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صاحبان ایده و محصول برای رفع خطرات ویروس کرونا حمایت می‌کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

*با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری #کرونا_را_شکست_می‌دهیم

*دانش‌بنیان‌ها به میدان مبارزه با کرونا می‌آیند

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات