اکوویک چهل و نهم: از رونمایی واحد تماس با امنیت تپسی تا ادغام اینتورک، عدد و ادرو
این هفته نیز طبق روال هفتههای گذشته به بررسی مهمترین اخبار داخلی که رسانههای داخلی فعال در حوزه کسب کار به آن اقدام به انتشار آنها کردهاند خواهیم پرداخت. لطفاً تا پایان با ماه همراه باشید.
به گزارش اکوسیستم، در هفته گذشته اخبار متنوعی از استارتاپها و کسبوکارهای داخلی در خبرهای منتشر شده توسط رسانههای فعال در حوزه کسبوکار، قرار گرفتند. خبرهای متنوعی از رونمایی امکان جدید در اپلیکیشن تپسی گرفته تا ادغام سه شرکت مشهور و معتبر اینتورک، عدد و ادرو. در خبر اول آمده است که تپسی قابلیت جدید به نام تماس با واحد امنیت را به مشتریان و کاربران خود ارائه کرده است. این خبر میتواند برای کاربران این تاکسی اینترنتی، بسیار خوشایند باشد. در خبر دوم نیز در خصوص ادغام سه شرکت معتبر اینتورک، عدد و ادرو صحبت شده است.
رویداد تکنولوژی حقوقی برگزار شد. رویداد تکنولوژی حقوقی که با عنوان legaltech شناخته میشود از ۱۰ الی ۱۲ مرداد ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد. legaltech به استفاده از تکنولوژی به منظور ارائه خدمات حقوقی دلالت دارد. شرکتهای فعال در این حوزه، اغلب استارتاپهایی هستند که با هدف نفوذ به بازار محافظه کار و سنتی حقوقی شکل میگیرند. استارتاپهای فعال در حوزه legaltech از سال ۲۰۱۱ میلادی شروع به پیشرفت کردند. به لطف این تکنولوژی، افراد به نرم افزارهای آنلاین حقوقی به سادگی دسترسی دارند؛ به این ترتیب نیاز آنها به مشورت با وکلا کاهش یا حتی از بین خواهد رفت. رویداد تکنولوژی حقوقی با برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از مشاورین مجرب، محفلی مناسب برای ایدهپردازی و طراحی چنین سامانهای در زمینه مسائل حقوقی، اجتماعی برگزار است. همچنین بعد از داوری ایدهها، تیمهای برتر علاوه بر بهرهمندی از تسهیلات، وارد دوره پیش شتابدهی نیز میشوند و میتوانند طرح خود را تجاری سازی کنند.
شرایط بیمه شاغلان مجازی به زودی اعلام خواهد شد. محمدحسن زدا (معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی) اعلام کرد که مذاکرات با صاحبان مشاغل مجازی ادامه داد و احتمالا به زودی شرایط بیمه شاغلان مجازی مشخص خواهد شد. وی گفت: در هر صورت شاغلان مجازی بیمه خواهند شد، اما اگر با کارفرمایان به توافق برسم، کارها بهتر پیش خواهند رفت. زدا، در مورد پوشش بیمهای کسبوکارهای نوین اینترنتی مخصوصا تاکسیهای آنلاین، اظهار کرد: همچنان با شرکتهای مربوطه در حال مذاکره هستیم و تصور میکنم که به زودی به نتیجه برسیم و شرایط را اعلام کنیم. معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی وی افزود: طی هفتههای اخیر با مسئولان شورای فضای مجازی، دکتر سورنا ستاری (معاون علمی ریاست جمهوری) و دکتر محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) سه جلسه برگزار کردیم و موضوع بیمه کسبوکارهای نوین اینترنتی در دستور کار قرار دارد. همین که جلساتی در مورد این موضوع برگزار میشود از عزم جدی برای حل این مسئله حکایت دارد. زدا پیش از این اعلام کرده بود که ۱۱ استارتاپ و کسبوکار نوین برای پوشش بیمهای پرسنل شناسایی شدهاند و گفته بود که شاغلان مجازی تحت هر شرایطی بیمه میشوند.
تپسی از قابلیت "تماس با واحد امنیت" رو نمایی کرد. سامانه درخواست تاکسی آنلاین تپسی، امروز از آغاز فعالیت ویژگی جدید این اپلیکیشن خبر داد. سامانه درخواست تاکسی آنلاین تپسی، امروز در اکانت توییتر خود از فعالسازی گزینه «تماس با واحد امنیت»، به صورت آزمایشی برای ۵۰۰۰ کاربر تپسی، خبر داد. این گزینه، در شرایطی که مسافر احساس خطر کرده باشد و یا نیازمند مداخله پلیس باشد، امکان ارسال پیام فوری به واحد امنیت تپسی را فراهم میکند. واحد امنیت تپسی به محض دریافت پیام از جانب مسافر، بررسیهای لازم را انجام داده و در صورت نیاز اقداماتی نظیر تماس با سفیر، تماس با پلیس و یا توقف خودرو و جایگزین کردن سفیر را انجام خواهد داد. به گفته تپسی، این گزینه در فازهای بعدی در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.
الکام تاکز به عنوان بخش جدید نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم معرفی شد. بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) امروز مورخ 6 مرداد 97 در حالی برگزار شد که بخش الکام تاکز برای نخستین بار به این نمایشگاه اضافه شده است. مرکز توسعه کارآفرینی ریمیا، این بخش از الکامپ را با هدف فراهم آوردن بستری برای تعامل بیشتر میان نخبگان و افراد علاقهمند به کارآفرینی برگزار میکند. محمدامین محسنی (مسئول الکام تاکز) در خصوص این بخش جدید در الکامپ ۲۰۱۸، گفت: ثبت نام در این بخش به صورت اینترنتی است و از طریق سایت ایوند انجام میشود. وی خاطرنشان کرد که اطلاعرسانی درخصوص زمان و نحوه ثبتنام از طریق کانال اطلاعرسانی الکام تاکز و سایر رسانههای مرتبط انجام خواهد شد. محسنی افزود: امسال شاهد بیست و چهارمین دوره الکامپ هستیم. این نمایشگاه مخاطبان خود را دارد و برای علاقهمندان به حوزههای مرتبط بسیار جذاب است. برای اولین سال در این نمایشگاه شاهد الکام تاکز هستیم، قرار است این بخش شامل سخنرانی، پنل، پرسش و پاسخ و… باشد تا مخاطبین بتوانند حداکثر استفاده را از این نمایشگاه ببرند.
سه شرکت ای نتورک، عدد و ادرو با یکدیگر ادغام شدند. پلتفرمهای تبلیغاتی اینتورک و عدد با پلتفرم ادرو ادغام شدند و فعالیت خود را در قالب شرکت کسبوکارهای نوپای خاورزمین (اینتورک)، که یک شرکت دانش بنیان است، ادامه میدهند. در حال حاضر تمام سهام سه پلتفرم فوق تحت مالیک هلدینگ PPG (پیشگامان پژواک پردیس) است. علی جعفری (مدیرعامل جدید شرکت خاورزمین) در مورد ادغام این پلتفرمهای تبلیغاتی گفت: هر کدام از این سه مجموعه، تیمهای جداگانهای برای محصول و فروش داشتند و این موضوع باعث افزایش هزینهها برای هلدینگ PPG شده بود. به همین دلیل تصمیم به ادغام سه مجموعه گرفتیم. به عنوان مثال تیم محصول اینتورک و عدد، با تیم محصول ادرو ادغام شدهاند، قسمت فروش و کسبوکار را نیز به عهده ادرو است. در حقیقت اینتورک و عدد، به عنوان محصولات ادرو به فعالیتشان ادامه میدهند. وی در ادامه اظهار داشت: در اسم، دامین و پلتفرمها شاهد تغییر نخواهیم بود و تنها ماهیت حقوقی این پلتفرمها تغییر کرده است. البته تیمها نیز تا حدی چینش جدیدی پیدا کردهاند. شایان شلیله (مدیرعامل اسبق خاورزمین) اخیرا در توییتی اعلام کرده بود که دیگر با این شرکت همکاری ندارد. پس از جدایی شلیله از اینتورک، علی جعفری به مدیریت این شرکت منصوب شد. در حقیقت جعفری مدیریت سه برند ادرو، اینتورک و عدد را به عهده دارد. این در حالیست که اینتورک و عدد با ادرو ادغام شدهاند اما مدیریت کلی توسط مجموعه خاورزمین انجام میشود.
نظرات