کرونا چگونه در حال باز تعریف کسبوکارها است؟
با این حال اگر ترس اولیه از کرونا را کنار گذاشته و چشم اندازی بزرگتر را در نظر بگیریم مشخص میشود که این ویروس مثل یک توفیق اجباری روند پیاده سازی برخی تغییرات مفید در کسب و کارها را تسریع کرده است. محدودیتهای ایجاد شده در مسافرتهای هوایی هم باعث شده شرکتها به این فکر بیافتند که وقتی میتوان با یک کنفرانس ویدیویی جلسات را برگزار کرد چه نیازی به پرداخت هزینه برای رزرو هتل و بلیط هواپیما وجود دارد؟ فرهنگ دورکاری هم که تا پیش از این مقوله چندان جا افتادهای نبود و حالا احتمالا برخی مدیران از خود میپرسند وقتی کارکنان میتوانند از خانه کار کنند، چرا باید هزینه سنگینی را برای پرداخت اجاره بهای دفتر پرداخت کنیم؟ اینکه شرکتها چطور از این فرصت استفاده میکنند، بعدا مشخص میشود اما در این مورد تردیدی نیست: ویروس ووهان در حال باز تعریف کسب و کار است، تعریفی که پیش از این هم دستخوش تغییر شده است. البته برخی رویدادهای مهم از جمله F۸ فیسبوک و کنگره جهانی موبایل به دلیل همین ویروس کنسل شده و زیان هنگفتی به مشارکت کنندگان وارد کردند؛ به همین خاطر ممکن است در آینده شاهد گسترش ویدیو کنفرانس به جای رویدادهای حضوری و پر هزینه باشیم. هرچند این روزها اغلب کارکنان در اداره مشغول هستند اما لطف شیوع کرونا کمپانیها باید در اسرع وقت امکان دسترسی از راه دور آنها را به سیستمها فراهم کرده و بستری را برای ارزیابی بازدهی آنها فراهم کنند چرا که سازمانهای بهداشتی هشدار دادهاند که افراد دارای علائم کرونا از رفتن به سر کار پرهیز کرده و در خانه به امور کاری برسند. این روند از مدتی قبل به آرامی آغاز شده بود اما ویروس کرونا شتاب آن را به مراتب بیشتر کرده است. در نهایت باید گفت ویروس کرونا علی رغم زیان هنگفت به برخی شرکتها، تمام کسب و کارها را وادار کرده به استفاده از راهکارها و فناوری نوین برای افزایش بازدهی، کاهش هزینهها و اتخاذ روندهای کاری انعطاف پذیر روی بیاورند؛ تغییراتی که در نهایت به افزایش سود آنها در آینده منجر خواهد شد.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات