چالش جدید استارتاپ‌ها ؛ عوارض ۵۰ درصدی بر تبلیغات / نامه اعتراض‌آمیز اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

بر تبلیغات اینترنتی بخش دیگری از استارتاپ‌ها را درگیر کرده و موجب اعتراض انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی شده است. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال ۹۹ پیشنهاد داده است که کسب‌وکارهای اینترنتی که از سرویس تبلیغات گوگل به نام Google Ads استفاده می‌کنند معادل ۵۰ درصد مبلغ پرداختی خود را به عنوان «عوارض» به دولت پرداخت کنند. در این پیشنهاد با اشاره به میزان مالیات کسب‌وکارهای اینترنتی در کشورهایی مانند ترکیه و اسپانیا و مطرح کردن اعداد دو، سه و هفت درصد، ناگهان به عدد ۵۰ درصد برای عوارض رسیده‌اند. در ادامه آمده است: شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات آنلاین هم‌اکنون علاوه بر حداقل ۲۵ درصد مالیات تکلیفی، ۲۱ درصد اضافه هزینه نیز میی‌پردازند. در ادامه نیز این سوالات مطرح شده که چگونه می‌خواهیم از شرکتی که در ایران دفتر ندارد (گوگل) بخواهیم اعلام کند چه کسانی چه میزان تبلیغات رفته‌اند؟ شرکتی که تبلیغ رفته، آیا نمی‌تواند این تبلیغ را در دفاتر ثبت نکند؟ چرا که تنها ۲۵ درصد مالیات به آن تعلق می‌گیرد. چرا باید برای کم کردن ۲۵ درصد مالیات به عنوان هزینه گوگل‌ادز، خود را اسیر ۵۰ درصد عوارض کند؟ چه راهکاری برای جلوگیری از چنین روش‌هایی داریم؟ چرا با پیشنهاد تصویب قوانینی که می‌دانیم هرگز اجرایی نخواهد شد موجبات وهن قانون را فراهم می‌کنیم؟ اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در این اعتراض خود مدعی هستند که بسیاری از ملاحظات در این پیشنهاد در نظر گرفته نشده است.

متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز

منبع خبر

تجارت نیوز

تجارت نیوز

تجارت نیوز یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات