جهرمی: تحریم‌ها برای استارتاپ‌ها فرصت است

جهرمی: تحریم‌ها برای استارتاپ‌ها فرصت است

محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) تحریم‌ها را یک فرصت برای استارتاپ‌ها دانست. این در حالی است که فعالان این عرصه، ایران را پرچالش ارزیابی می‌کنند.

به گزارش اکوسیستم، جهرمی یکی از دلایل فرصت بودن تحریم‌ها را این موضوع عنوان کرد که در این شرایط مدیران و دستگاه‌های دولتی مجبور می‌شوند در مسیر تحول دیجیتال گام بردارند و کسانی که موقعیت‌شناسی و درک اقتصادی دارند، می‌توانند به خوبی از این فرصت بهره‌مند شوند. در حقیقت تحول دیجیتال است که به ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، انرژی، آب و برق و بسیاری زیرساخت‌های دیگر، کمک خواهد کرد.

این سخنان وزیر ارتباطات نشان می‌دهد علاوه برآنکه استارتاپ‌ها به امید دولت برای غلبه بربیکاری تبدیل شده‌اند، در شرایط تحریم‌ها نیز می‌توانند نقش زیادی را در تغییر شرایط اقتصاد ایفا کنند. این کسب و کارهای نوپا بیشتر به خلاقیت و کمتر به منابع مالی استوار هستند.

جهرمی بیان کرد که دولت سعی کرده است موانع پیش روی استارتاپ‌ها را کاهش دهد و در حال حاضر فرهنگ پذیرش این کسب و کارها در جامعه ایرانی به وجود آمده است.

برخی ادعا کرده‌اند که استارتاپ‌ها ظرفیت ایجاد 18 میلیون شغل را دارند و بعضی نیز از طرح ایده‌ها و روند فعالیت استارتاپ‌ها انتقاد می‌کنند. در آخرین نمایشگاه اینوتکس، فعالان حوزه استارتاپ‌ها، اکوسیستم کارآفرینی ایران را پرچالش توصیف کردند و موفقیت آن را در گرو ایجاد دانشگاه‌های کارآمد و مدیران باسواد دانستند.

    نظرات