سالروز ولادت امیر مومنان حضرت علی(ع)، اسوه خردورزان، حامی ستمدیدگان و محرومان بر عموم آزاد مردان جهان، تبریک و تهنیت باد...

سالروز ولادت امیر مومنان حضرت علی(ع)، اسوه خردورزان، حامی ستمدیدگان و محرومان بر عموم آزاد مردان جهان، تبریک و تهنیت باد...

در سیزدهمین روز از ماه برکت و رحمت رجب المرجب پدر عالمیان پای بر جهان هستی گذاردند. روزی که خداوند منت بر عرشیان و فرشیان گذاشته و علی (ع) را تقدیم زمینیان کرد. ۱۳ رجب روزی است که در طول سال‌های متمادی شیعیان و محبین خاندان اهل بیت آن را گرامی داشته و هر ساله با برپایی مراسماتی تولد آن بزرگ‌مرد راه خدا را جشن می‌گیرند. حضرت علی (ع) نه تنها زندگی پرمعنا و جاودانه‌ای داشتند بلکه تولدشان نیز همراه با معجزاتی بود که نشان از ولادت یکی از بزرگ مردان تاریخ می‌داد. ۱۳ رجب سرآغاز طلوع خورشید زندگی بزرگ مردی است که ولادتش در کعبه و شهادتش در مسجد بود . امام علی(ع) آغازگر امامت و مظهر عدالت و خداپرستی و تربیت یافته در مکتب نبوت است که با سلوک و گفتارو رفتار و منش خویش، دلهای تشنه حقیقت را از چشمه لایزال الهی سیراب ساخته است.  ماه رجب، ماه نزول رحمت الهی و ماه اجابت دعاست و ایزد منان با حکمت بی منتهای خود، میلاد فرخنده یاور همیشگی پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام علی (ع) را در این ماه عزیز قرار داده تا محبت خود را در این ماه بر عرشیان و فرشیان تمام نماید.

ایشان نخستین فردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و در همه مراحل تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام از سوی نبی اکرم (ص)، اصلی‌ترین یاریگر آن حضرت به شمار می‌رفتند. در تقویم ملی ما روز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) به نام روز پدر نامگذاری شده و این روز از اهمیت ویژه ای میان شیعیان برخوردار است. مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی علاوه بر حضور در اماکن مقدس و برگزاری جشن‌های مختلف در شب و روز سالروز ولادت حضرت امام علی (ع)، برای تبریک روز پدر و تحصین شخصیت و جایگاه پدر، به دید و بازدید اقدام می‌کنند.


سالروز ولادت امیر مومنان حضرت علی(ع)، اسوه خردورزان، حامی ستمدیدگان و محرومان و پدر یتیمان و سرچشمه عدالت، حقیقت و امامت که به روز پدر و تجلیل از مقام و منزلت پدران بزرگوار مزین گشته بر عموم آزاد مردان جهان، تبریک و تهنیت باد .

امید است با استعانت از خداوند منان، جامعه اسلامی با سرلوحه قرار دادن منش و سیرت زندگانی حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) و تحت زعامت مدیریت داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تمامی مراحل و ابعاد زندگی و در خدمتگزاری به محرومان و مستضعفان موفق و موید باشند .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان یک پارک علم و فناوری در شهر سمنان می باشد

    نظرات