تاثیر مثبت کرونا روی برخی کسب و کارهای اینترنتی
اما در شرایط کنونی وضعیت بازار مجازی چگونه است؟ آیا فروش فروشگاههای آنلاین افزایش یافته است؟ آیا مسئولان فروشگاهها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ارسال مرسولات خود نکات بهداشتی را رعایت میکنند؟ و اینکه چه تدابیری برای این وضعیت اندیشیدهاند. وکیلیزاده درباره کسب و کارهای مجازی کالامحور نیز گفت: کسب و کارهای آنلاین کالامحور نیز خود به چند بخش مانند کالاهای سوپرمارکتی و کالاهای بادوام تقسیم میشوند که در بخش کالاهای سوپرمارکتی و زود مصرف فروشگاههای آنلاین با افزایش فروش مواجه شدند، چرا که این باور در بین مردم شایع شد که به علت شیوع کرونا ممکن است این اقلام از کالا در کشور با کمبود مواجه شود از اینرو چند برابر نیاز خود خریداری کرده و انبار کردند. مدیرعامل این فروشگاه آنلاین درباره میزان فروش کالاهای بادوام (لوازم دیجیتال، تلفن همراه و …) نیز گفت: شیوع ویروس کرونا در این کالاها خیلی تاثیرگذار نبود و تقاضا مانند قبل است ولی در کشور ما برخی واردکنندگان و تامینکنندگان از عرضه کالای موجود به فروشگاههای آنلاین بهدلیل شیوع بیماری کرونا خودداری میکنند. عرشیا زارع مدیر روابط عمومی پلتفرم «باسلام» نیز گفت: پلتفرم «باسلام» در حال رشد است و ما هر ماه شاهد رشد فروش هستیم از سوی دیگر همیشه با نزدیک شدن به پایان سال نیز رشد فروش ما افزایش مییابد ولی اکنون روند رشد بیشتر از این دو علت شده و به نظر میرسد فروشگاهها و پلتفرمهای فروش آنلاین نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتهاند و مردم ترجیح میدهند که به جای خارج شدن از خانههایشان و جلوگیری از بیماری، آنلاین خرید کنند. احمدی افزود: البته هنوز نمیدانیم که این استقبال به خاطر نزدیک شدن به پایان سال و عید نوروز است یا واقعا تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته چون معمولا در پایان سال مغازههای مجازی این پلتفرم با افزایش فروش مواجه میشوند. وی درباره اینکه فروشندگان مغازههای مجازی آیا برای ارسال محمولههای خود رعایت بهداشت را برای پیشگیری از شیوع کرونا انجام میدهند یا خیر، گفت: مرسولات از سوی پست ارسال میشود و تا آنجایی که میدانیم و بارها شرکت پست اعلام کرده محمولههای پستی را ضدعفونی کرده و با رعایت بهداشت به دست مردم میرسانند از اینرو فکر نمیکنم مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات