رونق استارتاپ‌ها به علوم و فناوری‌های شناختی رسید

رونق استارتاپ‌ها به علوم و فناوری‌های شناختی رسید

اما استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا با خلاقیت و ایده‌های خود می‌توانند سرعت تحقیقات در این حوزه را افزایش دهند و با معرفی محصولات نوآورانه خود به شناخت و کشف این اسرار کمک کنند.

شتابدهنده‌ها یکی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری هستند که با حمایت از استارتاپ‌ها به آنها بال می‌دهند تا در آسمان این زیست بوم اوج بگیرند. در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی تا کنون شتابدهنده‌ای فعال نبود اما هفته گذشته نخستین شتابدهنده این حوزه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

«کاگنوتک» عنوان این شتابدهنده پیشگام در حوزه علوم شناختی و اعصاب است. شتابدهنده‌ای که فضایی برای استقرار استارتاپ‌ها فراهم کرده است تا با حضور منتورها ایده خود را سریع‌تر به محصول تبدیل کنند. در این زیست بوم مسائل روز جامعه با نگاهی موشکافانه و با توجه به حوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای آن محصولی فناورانه طراحی می‌شود.

این شتابدهنده به تجهیزات روز ارزیابی و ثبت کارکردهای مغزی و تحریک الکتریکی و مغناطیسی مغز مجهز است و استارتاپ‌ها برای فعالیت خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. همچنین حضور متخصصان و درمانگران برجسته یکی دیگر از ویژگی‌های آن است که به عنوان مشاور در این مکان حضور دارند.

برگزاری کارگاه‌هایی در حوزه علوم شناختی و کارآفرینی مزیت دیگر حضور در این زیست بوم است که کار کردن روی ایده را برای استارتاپ‌ها تسهیل می‌کند. همچنین با وجود فضای کار اشتراکی مسیر رشد ایده‌ها تسهیل می‌شود.

این شتابدهنده با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری راه اندازی شده است و در حال حاضر نیز چندین استارتاپ در حوزه‌هایی مانند اتیسم و آلزایمر در حال توسعه ایده خود هستند. اتیسم که نوعی اختلال رشدی محسوب می‌شود تا کنون محققان بسیاری را در دنیا درگیر خود کرده است. شاید این استارتاپ‌ها با فعالیت و ایده خود به مبتلایان به این بیماری کمک کنند.

این شتابدهنده تیم‌ها و استارتاپ‌های برگزیده در یک دوره پیش شتابدهی شرکت می‌کنند و آموزش می‌بینند تا آماده ورود به برنامه‌های سرمایه‌گذاری شوند. پس از آن طرح کسب و کار آنها برای سرمایه گذار ارائه می‌شود و در مسیر توسعه بازار محصول خود قرار می‌گیرند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

*شتابدهنده حوزه علوم شناختی افتتاح شد

* ۲۰۰ طرح پژوهشی علوم و فناوری شناختی حمایت شد

* حمایت از طرح‌های پژوهشی کودکان در حوزه علوم شناختی


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات