وابستگی شرکت گوگل به کارمندان آزادکار

وابستگی شرکت گوگل به کارمندان آزادکار

اگر آزادکارها در فعالیت کسب و کار شما نقش پررنگی دارند، پس شباهت زیادی با کمپانی گوگل دارید. در حال حاضر این کمپانی بیش از هر زمان دیگر با آزادکارها همکاری می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، براساس گزارشی از بلومبرگ، در حال حاضر شرکت گوگل بیش از هر زمان دیگری در تاریخ ۲۰ ساله‌ فعالیت خود، با کارمندان آزادکار همکاری دارد.

شرکت گوگل از ارائه‌ هرگونه اطلاعاتی در خصوص تعداد دقیق کارمندان اجتناب کرده است، اما یکی از سخنگویان شرکت به سایت Inc گفته بود که گوگل برای انجام وظایف کارمندانی که در مرخصی زایمان هستند، از نیروی کار آزادکار کمک می‌گیرد. همچنین این کمپانی آمریکایی برای انجام اموری که به افراد بااستعدادتری از نیروهای کار خود نیاز دارد نیز از این افراد کمک می‌گیرد.

وابستگی شرکت گوگل به کارمندان آزادکار

استخدام کارمندان آزادکار نه تنها هزینه‌های شرکت را کاهش می‌دهد، بلکه میزان بهره‌وری و کیفیت کار خروجی را نیز افزایش خواهد داد. یکی از مراکز نظرسنجی در آمریکا پژوهشی را انجام داد که نتایج آن نشان می‌دهد از هر پنج کارمند این کشور، یک نفر پیمانکار مستقل است. نتیجه‌ مطالعات دیگری نیز حاکی از آن بود که آزادکارها ۱۵/۸ درصد کل نیروی کار آمریکا را تشکیل می‌دهند که همین میزان در یک دهه قبل برابر ۱۰/۱ درصد بوده است.

کارمندان قراردادی در شرکت گوگل از بعضی مزایای ویژه‌ کارمندان تمام‌وقت نیز بهره‌مند می‌شوند؛ برای مثال می‌توانند از کافه‌تریای شرکت غذای مجانی بگیرند و باشگاه بولینگ و باشگاه بدن‌سازی نیز دسترسی داشته باشند. آن‌ها برای بهره‌مندری از سایر امکانات این کمپانی نظیر استفاده از اتوبوس برای ورود به محوطه‌ گوگل باید هزینه بپردازند، این خدمات برای کارمندان تمام وقت رایگان است. یکی از سخنگویان شرکت گوگل در این رابطه به سایت Inc گفته است که شرکت برای هر سفر با اتوبوس کمتر از دو دلار از کارمندان قراردادی پول می‌گیرد و اگر این خدمات رایگان بود به عنوان سود مالیاتی تلقی می‌گردید و به درآمد شرکت ضربه می‌زد.

وابستگی شرکت گوگل به کارمندان آزادکار

کارمندان گوگل براساس نوع قراردادی که با این کمپانی دارند، نشان‌هایی با رنگ‌های متفاوت دریافت می‌کنند تا از سوی بخش امنیت شرکت از کارمندان تمام وقت، تشخیص داده شوند. البته این مسئله برای بعضی از کارمندان قراردادی خوشایند نیست، زیرا علیرغم حضور در شرکت احساس می‌کنند جزوی از نیروی کار گوگل نیستند.

    نظرات