شیوع ویروس کرونا و بررسی آن در بازار خرده...

شیوع ویروس کرونا و بررسی آن در بازار خرده...

شیوع ویروس کرونا و بررسی آن در بازار خرده فروشی آسیا

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، با شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰، در صنعت خرده فروشی ( ریتیل) تعداد مراجعین، مشتریان و بازار مصرف به شدت کند شده اما کسب و کارهایی با بازاریابی چندکاناله (اومنی چنل) توانستند با انعطاف پذیری بیشتر به اهداف فروش خود برسند.

ویروس کرونا بیشترین تاثیر را در صنعت خرده فروشی داشته است. هزاران فروشگاه خرده فروشی و مرکز تجاری در چین به طور موقت تعطیل شده اند. طبق یک نظرسنجی توسط اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و فرانچایز چین ( سی سی اف ای) حدود ۴۰٪ اعضای آن در ششم فوریه شروع به کسب و کار کردن در حالی که ۷۰% مراکز تجاری در شهرهای درجه ۱ بتازگی در حال بازگشایی هستند و بیزنس ها در شهرهای درجه ۲ با سرعت کمتری از سرگرفته خواهند شد. این تعطیلی همگانی و گسترده باعث خواهد شد تا رشد اقتصادی تمام سال بخش خرده فروشی که در سال ۲۰۱۹ به ۸% رسیده بود، به ۶.۷% کاهش پیدا کند، با در نظر گرفتن این موضوع که دو ماه اول سال، بطور معمول حدود ۱۶% از فروش کل سال را بخاطر تعطیلات سال نو میلادی چینی به خود اختصاص می دهد.

در سنگاپور ، گروه بازرگانی "مپلتری تراست" تخفیف های پلکانی را به نسبت درآمد و فروش برای برخی مستاجرین برگزیده خود در "ویوو سیتی" ارائه کرده است. همچنین مدیران فرودگاه "جوول چنگی"  تخفیف های پلکانی و مشارکت از صندوق را برای قسمت خوراکی و نوشیدنی ها ارائه داده اند. تحقیقات " سی بی ار ای" انتظار بهبود روند در این شرایط را دارند. به غیر از تخفیف های پلکانی ، مالکین مراکز طرح های مختلفی مانند تهاتر یا دریافت کوپن های نقدی از مستاجرین را برای استفاده های بعدی در نظر گرفته اند.

اجاره ها در چین و سنگاپور - که حتی پیش از این از زیرساخت های ضعیف تری رنج می بردند – طاقت فرسا و غیرقابل پرداخت هستند. بیشترین ضربه به رستوران های خیابانی که بیشترین فروش و سرویس را به توریست ها می دادند ، خورده است. امسال حدود ۲۰% توسعه املاک تجاری به دلیل این بیماری به تعویق می افتد و با تاخیرهای بیشتری که انتظار می رود، امنیت مالی مستاجران در باقی سال توسط توسعه دهندگان بسیار چالش برانگیز و دشوار خواهد بود.

در حالی که بسیاری از خرده فروشان سنتی در تلاش هستند تا این دوره را به پایان برسانند و به دنبال کاهش موقت اجاره هستند، کسب و کارهایی که بازاریابی چندکاناله دارند ، به ویژه در دسته های مواد غذایی و مواد غذایی تازه ، از افزایش فروش خبر داده اند. شرکت تجارت الکترونیکی " جی دی دات کام" در سال جدید چینی افزایش فروش ۴۰۰ الی ۵۰۰ درصدی را در بخش مواد غذایی تازه به ثبت رساند.

بنابراین به نظر می رسد که رشد خرید آنلاین و تحویل غذا تاثیر منفی کلی را بر بازار خرده فروشی را کاهش دهد.

مترجم: امیرحسین انوری، مدیر ارشد شرکت اسپار در ایران

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات