تحریم رشد فناوری را رونق بخشید

تحریم رشد فناوری را رونق بخشید

شرکت فنی و مهندسی سنا برق توان با هدف طراحی، ساخت و تولید کلیه ادوات مرتبط به کنترل قدرت، با گرد آمدن جمعی از مهندسان و فارغ التحصیل دانشگاه‌های شریف، تهران و امیرکبیر، چند سال پیش آغاز به کار کرد.

محمد شمالی مدیرعامل شرکت در این باره گفت: شرکت سنا برق توان نیازهای اولیه اتوماسیون صنعتی را تولید می‌کند، مانند درایو و منبع تغذیه سوییچینگ. در صورتی که توانایی‌اش را داشته باشیم به حوزه‌های دیگر این صنعت نیز ورود می‌کنیم. سال ۱۳۹۱ تحقیقاتی برای آغاز به کار شرکت انجام داده و یک سال بعد آن را تاسیس کردیم. اولین محصول تولیدی ما درایو الکتریکی بود.


به خاطر مزایای پارک عضو آن شدیم

شمالی درباره نحوه ورود شرکت سنابرق توان به پارک فناوری پردیس معاونت علمی این‌گونه توضیح داد: بین تصمیم گرفتن برای تاسیس شرکت و ثبت کردن آن، حدود ۹ ماه طول کشید. تقریبا همزمان با ثبت شرکت، درخواست عضویت در پارک فناوری پردیس معاونت علمی را دادیم و بعد از طی مراحل، در مرداد سال ۱۳۹۳ در پارک مستقر شدیم.

به گفته این فعال فناور، امکاناتی مانند معافیت مالیاتی و حمایت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم آورده است، باعث شد ما تصمیم به استقرار در پارک فناوری پردیس بگیریم. در ابتدا موانعی بود که باعث سخت شدن ورود ما به پارک می‌شد، مانند دور بودن مسیر. ولی با توجه به مزایای حضور در پارک، تصمیم به حضور در آن گرفتیم و در حال حاضر حدود ۵ سال است که در پارک مستقریم.

مدیر عامل شرکت سنا برق توان درمورد میزان اشتغال‌زایی این شرکت، اظهار داشت: شرکت ما برای حدود ۳۵ نفر، اشتغال مستقیم و برای نفرات بسیار دیگری هم اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

شرکت سنا برق توان در راه تجاری‌‌سازی محصولات خودش موفق بوده است. شمالی در این مورد بیان کرد: تمام محصولاتی که در شرکت مورد نمونه‌سازی قرار گرفتند، تجاری‌سازی نیز شده‌اند. در حال حاضر محصولات دیگری هم در حال نمونه‌سازی داریم مانند منبع تغذیه سوییچینگ که به تجاری‌سازی شدن بسیار نزدیک هستند.

تحریم ها و استقبال بیشتر از تولید داخلی

شرکت سنا برق توان در جریان جشنواره برترین‌های هفدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس معاونت علمی ، به عنوان شرکت برگزیده پارک انتخاب شده است. شمالی با اشاره به این نکته افزود: سال ۹۵ محصول ما در مراسم رونماییِ اجلاس آن سال پارک، به عنوان محصول برتر فناورانه معرفی شد.

وی ادامه داد: سال ۹۶ نیز برای بار دوم، شرکت ما به دلیل ثبت اختراعی که در حوزه درایو داشتیم و همکاری با دانشگاه تهران، توانست امتیاز خوبی در حوزه توسعه فناوری و همکاری‌های پژوهشی داشته باشد و شرکت برگزیده شد. ما در بازه زمانی شروع تحریم‌ها به نسبت سال قبل، رشد تقریبا ۱۰ برابری را تجربه کردیم که عوامل مختلفی مانند تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز، استقبال بیشتر از تولید داخلی و افزایش کیفیت محصول شرکت، در این رشد اقتصادی موثر بودند.

پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی برای واگذاری قطعاتی از فاز ۳ این پارک، موسوم به پردیس کار آفرینی ۲۱ هکتاری اعلام فراخوان کرد که با استقبال شرکت‌های دانش بنیان و فناور مواجه شد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

توسعه علمی و فناوری کشور در گرو حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه روسای پارک‌های علم‌وفناوری

۵ عامل شکست و موفقیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

بررسی عوامل موثر بر رشد و موفقیت شرکت های دانش بنیان

شرکت‌های دانش بنیان سوار بر قطار موفقیت

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات