چاره بازار، رقابتی برای ورود بانوان به کسب و کار‌های خلاق

چاره بازار، رقابتی برای ورود بانوان به کسب و کار‌های خلاق

رقابت چاره بازار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف جذب، توانمندسازی و کشف تیم‌های مناسب بانوان به منظور ورود شتابدهنده کسب‌و‌کار‌های خلاق برگزار می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، فقدان مدل کسب و کار خلاقانه و ضعف در زمینه بازاریابی از مهمترین عوامل شکست کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها است؛ رقابت چاره بازار با هدف رفع این مشکلات برگزار خواهد شد.

این رقابت ویژه بانوان است و با هدف ترغیب آنان به اشتغال در جایگاه‌هایی متناسب خود و استفاده از توان متخصصان و نخبگان کشور و جذب و توانمندسازی تیم‌های مناسب بانوان برای ورود به شتابدهنده کسب‌و‌کار‌های خلاق برگزار می‌شود.

در مرحله نخست چاره بازار، تیم‌ها یک برنامه کلی برای فروش را ارائه می‌کنند و در زمان چهار هفته، آن را به مرحله اجرا درمی‌آورند. تیم‌هایی که به دور بعد راه پیدا می‌کنند، برنامه‌ای را برای بازاریابی و فروش تدوین خواهند کرد و در مذاکره با مدیران شرکت‌ها آن را ارائه می‌دهند.

تیم‌هایی که به مرحله سوم می‌رسند، با رصد و تحلیل بازار و به کمک مربیان، طرح خود را کامل خواهند کرد و در قالب یک برنامه دقیق بازاریابی و فروش آن را تدوین می‌کنند. مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان سرمایه اولیه در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بازخورد لازم را دریافت کنند. در تمام مراحل این رقابت، مربیان و داوران متخصص حوزه مربوطه در کنار تیم‌ها خواهند بود تا به این ترتیب آنها بتوانند به شیوه‌ای صحیح کار خود را پیش ببرند.

جوایز این مسابقه شامل ۱۵۰ میلیون تومان برای تیم‌های برگزیده و تا سقف ۵۰ میلیون تومان حمایت برای تیم‌های برتر خواهد بود. سایر تسهیلات و جوایز درنظر گرفته شده برای رقابت چاره بازار شامل درآمد حاصل از سود فروش برای همه شرکت‌کنندگان، معرفی به موقعیت‌های شغلی مرتبط، موقعیت همکاری با موسسات معتبر در حوزه بازاریابی و فروش، امکان دریافت نمایندگی کالا در شهرستان‌ها، آموزش‌های مجازی و کارگاهی و نظارت مربیان در حین مسابقه، انتقال تجربه‌های افراد موفق در این حوزه و مذاکره با مدیران شرکت‌های برتر، گواهی حضور در مرحله دوم و سوم مسابقه از طرف معاونت علمی می‌شود.

معاونت علمی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که فراخوان شرکت در مسابقه چاره بازار تا 30 مرداد ماه است و مراسم اختتامیه این رقابت و معرفی برگزیدگان آن نیز در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بانوان علاقه‌مند به حوزه بازاریابی و راه اندازی کسب و کار، می‌توانند با هر سطح دانش و تجربه در این رقابت حضور داشته باشند. به منظور ثبت نام در چاره بازار می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    نظرات