پیشنهاد مرکز پژوهشهای مجلس در راستای جبران ضعفهای آموزش الکترونیکی
همچنین این مرکز به وزارت ارتباطات هم پیشنهاد داده که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، حجم اینترنتی رایگان در اختیار معلمان و دانشآموزان قرار دهد تا معلمان بتوانند به آموزش مجازی در بستر شبکه مرکز پژوهشهای مجلس در این گزارش با اشاره به ضعفهایی که وزارت آموزش و پرورش در بحث آموزش الکترونیکی برخوردار است، مشکلات در این زمینه را به چند دسته تقسیم کرده است. آنگونه که این مرکز در گزارش خود بررسی کرده است، آموزش تلویزیونی به عنوان تقریبا ابتداییترین شیوه آموزش الکترونیکی به ویژه با توجه به غلبه آموزش حضوری در نظام آموزش و پرورش و عدم وجود زیرساختهای مناسب در این حوزه نمیتواند جایگزین آموزش مدرسهای شود و دراین شرایط تنها میتواند به عنوان مکمل و جبرانگر آموزشی از آن استفاده کرد. وزارت آموزش و پرورش پیشتر در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس با فراخوانی از فرهنگیان داوطلب ارائه آموزش مجازی برای تهیه محتوای الکترونیکی دعوت به کار کرده است. طبق این گزارش وزارت آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت دیگر شبکههای رسانه ملی به ویژه شبکههای رادیویی به تولید و ارائه برنامههای آموزشی تمامی دروس با درنظر گرفتن همه دانشآموزان عادی و دانشآموزان با نیازهای ویژه اقدام کند. از دیگر راهکارهای مرکز پژوهشها در این زمینه این است که وزارت آموزش و پرورش بستههای آموزشی به منظور آموزش تولید محتوای الکترونیکی و نحوه ارائه آن برای معلمان تهیه و توزیع کند.
متن کامل خبر در سایت اکوموتیو
نظرات